Skip to main content

ပညာရေးသည် အနာဂတ်မျှော်လင့်ချက် ပညာဖြင့်သာ နိုင်ငံတည်ဆောက်နိုင်

ပြီးခဲ့သည့် ရက်သတ္တပတ်အတွင်းက နောင်ချိုဒေသ၌ တိုက်ပွဲများမရှိတော့သည့်အခါ စာသင်ကျောင်းများ အမြန်ဆုံးပြန်လည်ဖွင့်လှစ်နိုင်ရေး နိုင်ငံတော်အကြီးအကဲက တိုက်တွန်းထားရာ တိုက်တွန်းချက်နှင့်အညီ နောင်ချိုဒေသတစ်ခုလုံးကို တပ်မတော်က ပြန်လည်ထိန်းချုပ်ပြီးသည်နှင့် အကြမ်းဖက်သောင်းကျန်းသူများကြောင့် တစ်နှစ်နီးပါးပိတ်ထားခဲ့ရသည့် အခြေခံပညာကျောင်းများအားလုံးကို အမြန်ဆုံးပြန်လည်ဖွင့်လှစ်နိုင်ရေး ဆောင်ရွက်ပေးခဲ့ရာ ယခုအခါ ကျောင်းသား ကျောင်းသူလေးများ စိတ်ချမ်းမြေ့စွာပညာသင်ကြားနေကြပြီဖြစ်သည်။

မြန်မာနိုင်ငံအတွင်းရှိ မြို့ရွာဒေသအချို့တွင် အကြမ်းဖက်သောင်းကျန်းသူများ ယာယီထိန်းချုပ်ထားမှုကြောင့် ဒေသခံပြည်သူများ ဒုက္ခဆင်းရဲရောက်ကြရသလို ပညာရေး၊ ကျန်းမာရေး၊ လူမှုရေး၊ စီးပွားရေး စသည့်အဘက်ဘက်တွင်ပါ ထိခိုက်နစ်နာဆုံးရှုံးမှုများစွာ ဖြစ်ကြရသည်။ အကြမ်းဖက်သောင်းကျန်းသူများက စာသင်ကျောင်းများ၊ ဆေးရုံ၊ ဆေးခန်းများကိုဖျက်ဆီးခြင်း၊ အသုံးချခြင်းတို့ပြုလုပ်ခြင်းကြောင့် ကလေးသူငယ်များ ပညာရေးဆုံးရှုံးရသလို ဒေသခံပြည်သူများ၏ လူမှုစီးပွားဘဝများလည်း ထိခိုက်ပျက်စီးကြရသည်။ ပညာရေးနှင့် ကျန်းမာရေးအပေါ်ထိခိုက်ပျက်စီးအောင် နှောင့်ယှက်နေကြသူများသည် ပြည်သူလူထု၏ အနာဂတ်ဘဝများကို အသိမဲ့စွာ ရိုက်ချိုးဖျက်ဆီးနေခြင်းသာဖြစ်သည်။

ထို့ကြောင့် တပ်မတော်နှင့်အတူလက်တွဲ၍ ပြည်သူလူထု၏အနာဂတ် ဖျက်ဆီးနေသည့် အကြမ်းဖက်သောင်းကျန်းသူများအား တိုက်ဖျက်နှိမ်းနင်းကြရမည်ဖြစ်သည်။ တိုင်းပြည်နှင့်လူထု၏ အနာဂတ်ကို ကောင်းမွန်အောင်တည်ဆောက်ရာတွင် ပညာရေးသည် အရေးအကြီးဆုံးကဏ္ဍဖြစ်သည်။ နိုင်ငံတော်အစိုးရအနေဖြင့် အနာဂတ်မျိုးဆက်သစ်လူငယ်များ ပညာရည်မြင့်မားရေးအတွက် ပညာရေးကို အလေးထားဆောင်ရွက်ပေးနေသလို နောင်လာမည့် အစိုးရသစ်လက်ထက်တွင်လည်း ပညာရေးကို အားပေးစေရန်တိုက်တွန်းလျက်ရှိသည်။ မြန်မာနိုင်ငံအနေဖြင့် နိုင်ငံတကာအလယ်တွင် နောက်ကျကျန်ရစ်ခဲ့သည့် အကြောင်းရင်းများတွင် ပညာရေးအားနည်းမှုသည် အဓိကကျသော ကဏ္ဍတစ်ခုဖြစ်သည်။

ယခုအခါ တပ်မတော်က အကြမ်းဖက်သောင်းကျန်းသူများ ယာယီထိန်းချုပ်ထားသော မြို့ရွာဒေသများကို ပြန်လည်ထိန်းချုပ်လျက်ရှိရာ ဒေသခံပြည်သူများ၏ အနာဂတ်မှာ ပြန်လည်လင်းလက်လာပြီဖြစ်သည်။ သို့သော် ရခိုင်ပြည်နယ်၊ ချင်းပြည်နယ်၊ ကယားပြည်နယ်၊ ကရင်ပြည်နယ်၊ ရှမ်းပြည်နယ်(မြောက်ပိုင်း)နှင့် စစ်ကိုင်းတိုင်းဒေသကြီးအတွင်းရှိ မြို့ရွာအချို့ရှိ စာသင်ကျောင်းများအနေဖြင့် သောင်းကျန်းသူများကြောင့် ကျောင်းဖွင့်နိုင်ခြင်းမရှိသေးသည်မှာ စိတ်မကောင်းစရာဖြစ်သည်။ သောင်းကျန်းသူများ ထိန်းချုပ်ထားသည့် ဒေသများရှိပြည်သူများမှာ ဆင်းရဲဒုက္ခအမျိုးမျိုးရောက်လျက်ရှိပြီး အထူးသဖြင့် ကလေးငယ်များ ပညာသင်ကြားခွင့်မရဘဲ အနာဂတ်ပျောက်ဆုံးနေသည်ကို တွေ့ရသည်။

ထို့ကြောင့် လုံခြုံရေးနှင့်ပတ်သက်၍ ထိထိရောက်ရောက် ဆောင်ရွက်ရန်လိုသလို ပညာရေးနှင့်ပတ်သက်၍ အလေးထားဆောင်ရွက်ရန်လိုသည်။ နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံတွင် စီးပွားရေးအားနည်းနေခြင်းသည် စီးပွားရေးကို ထိရောက်စွာလုပ်ဆောင်နိုင်မည့် လူသားအရင်းအမြစ်နည်းပါးနေသောကြောင့်ဖြစ်သည်။ နိုင်ငံကြီးသည်၊ ငယ်သည်ဖြစ်စေ အသိဉာဏ်ပညာနှင့်အတတ်ပညာကျွမ်းကျင်သူများ ပေါများကြွယ်ဝခြင်းသည် ထိုနိုင်ငံ၏ဖွံ့ဖြိုးရေး၊ ကြီးပွားရေး၏ အဓိကအရင်းအမြစ်ဖြစ်သည်ကို တွေ့မြင်နိုင်သည်။ အတတ်ပညာ၊ အသိဉာဏ်ပညာများသည် အတန်းပညာကို အခြေခံတည်ဆောက်ထားသည်ဖြစ်၍ နိုင်ငံတော်က ပညာရေးကို မဖြစ်မနေ အားပေးမြှင့်တင်ဆောင်ရွက်ပေးနေသည်။

ပညာရည်မြင့်မားမှုအချိုးတွင် ဆရာအရေအတွက်ထက် ကျောင်းသားအရေအတွက် အဆများစွာပိုရမည်ဖြစ်သော်လည်း မျက်မှောက်ကာလ မြန်မာနိုင်ငံတွင် လေ့လာသုံးသပ်ချက်အရ တက္ကသိုလ်၊ ကောလိပ်များတွင် ဆရာ ဆရာမ ခန့်ထားတာဝန်ပေးထားမှုနှင့်နှိုင်းယှဉ်လျှင် တက်ရောက်သည့် ကျောင်းသားအရေအတွက် နည်းပါးနေသည်ကိုတွေ့ရသဖြင့် နိုင်ငံတော်အတွက် နစ်နာမှုများစွာရှိသည်။ မြန်မာနိုင်ငံတွင် နိုင်ငံလူဦးရေအချိုးအစားနှင့် နှိုင်းယှဉ်လျှင် ကျောင်းတက်ရောက်နိုင်သည့် အချိုးအစားနည်းပါးနေသည်ကို တွေ့ရသည်။ အကြောင်းရင်းသည် ရပ်ရွာဒေသ တည်ငြိမ်အေးချမ်းသာယာဝပြောခြင်းနှင့် အဓိကသက်ဆိုင်သည်ဟုဆိုရမည်။ ရပ်ရွာများ တည်ငြိမ်အေးချမ်းမှုပျက်ပြားခြင်းနှင့် ဆင်းရဲမွဲတေမှုသည် ပညာရေးအတွက် အနုတ်လက္ခဏာများဖြစ်သည်။

သို့ဖြစ်ရာ နိုင်ငံတော်အနေဖြင့် ဆင်းရဲမွဲတေမှုလျှော့ချနိုင်ရေးအတွက် တိုင်းပြည်စီးပွားရေးကောင်းမွန်လာအောင် ကြိုးပမ်းဆောင်ရွက်လျက်ရှိပြီး စီးပွားရေးကောင်းမွန်လာစေရေးအတွက် အသိပညာ၊ အတတ်ပညာ မြင့်မားကြွယ်ဝသည့် လူသားအရင်းအမြစ်ကောင်းများ နိုင်ငံ၏ လူဦးရေအချိုးနှင့်အညီ မွေးထုတ်ပေးနိုင်ရန် သက်ဆိုင်ရာတို့နှင့်အတူ နိုင်ငံသူ နိုင်ငံသားအားလုံး ဝိုင်းဝန်းကြိုးပမ်းဆောင်ရွက်ကြရမည်ဖြစ်ပါကြောင်း။ ။