မြန်မာနိုင်ငံ၏ စီးပွားရေးမြို့တော်ဖြစ်သော ရန်ကုန်မြို့၏ မြို့လယ်ကောင်နှင့် မြို့ဆင်ခြေဖုံးဒေသတို့တွင် အောက်တိုဘာ ၅ ရက်က ဖြစ်ပွားခဲ့သည့် သီးခြားစီဖြစ်သော ရာဇဝတ်မှုကြီးနှစ်မှုတို့မှာ လူအများ စိတ်ဝင်စားခဲ့ကြသည့် မှုခင်းများဖြစ်သည်။ သတင်းများတွင်ပါရှိသော အချက်အလက်များအရ ပြစ်မှု ကျူးလွန်ခဲ့ကြောင်း ဖော်ထုတ်တွေ့ရှိ ဖမ်းဆီးရမိခဲ့သူများမှာ စာသင်ခန်းတွင် ရှိနေကြရမည့်အရွယ် လူငယ်များဖြစ်နေသည်။ ထို့အပြင် အဆိုပါသတင်းများတွင် အမိအဖအုပ်ထိန်းသူများ၊ ဆရာ ဆရာမများ၊ လူငယ်များနှင့် လူမှုအသိုင်းအဝိုင်းတစ်ရပ်လုံး သင်ခန်းစာယူဖွယ်၊ သတိပြုဖွယ်များကိုလည်း တွေ့ရှိနိုင်သည်။
လူငယ်များအတွင်း ပြစ်မှုကျူးလွန်သူများ ပေါ်ပေါက်ရခြင်းသည် ၎င်းတို့၏မိဘများနှင့် မိသားစုအခြေ အနေ၊ ၎င်းတို့၏လူမှု စီးပွားဘဝ၊ ၎င်းတို့၏ပတ်ဝန်းကျင်၊ ၎င်းတို့၏ပညာရေး၊ ၎င်းတို့၏ အလုပ်အကိုင် စသည်တို့နှင့်ဆက်နွှယ်နေသည်ဟုဆိုသည်။ လူငယ်တစ်ဦးအဖို့ ၎င်းမွေးဖွားကြီးပြင်းခဲ့ရာ မိသားစု၏ စရိုက် သဘာဝ၊ အမူအကျင့်များ၏ လွှမ်းမိုးမှုအတိုင်း အကျင့်စရိုက်၊ စိတ်နေစိတ်ထား ဖြစ်ပေါ်နိုင်သည် ဖြစ်ရာ မိဘတို့၏ မှန်ကန်သော ဆုံးမပဲ့ပြင်မှု အလေးထားမှုတို့မခံခဲ့ရခြင်း၊ အိမ်တွင်း မိသားစုပြဿနာများ၊ အိမ်တွင်းအကြမ်းဖက်မှုများ ရှိနေခြင်း၊ ဆင်းရဲနွမ်းပါးခြင်း စသည်တို့က လူငယ်များကို ရန်လိုတတ်သူ၊ အကြမ်းဖက်တတ်သူများ ဖြစ်လာနိုင်စေသည်။ အတ္တဆန်သူများ၊ မိမိလုပ်ရပ်အပေါ် အပြစ်မရှိဟု ယူဆသူများ၊ မိမိအပြုအမူ၏ အကျိုးဆက်ကို မမျှော်မှန်းနိုင်သူများလည်း ဖြစ်လာစေနိုင်သည်။
လူငယ်များ ပညာရေးနိမ့်ကျခြင်း၊ ပညာတစ်ပိုင်းတစ်စနှင့် ကျောင်းထွက်ခြင်း၊ အရက်မူးယစ်ဆေးဝါး စသည်တို့ သုံးစွဲလာသည့်အပြင် ရာဇဝတ်မှုကျူးလွန်သူများ၊ အကျင့်စာရိတ္တမကောင်းသူများနှင့် ဆက်သွယ်ဆက်ဆံမိပြီး ၎င်းတို့၏လွှမ်းမိုးမှုခံရခြင်း စသည်တို့ကလည်း ဆယ်ကျော်သက်အရွယ် လူငယ်များကို ပြစ်မှုကျူးလွန်မှုဖြစ်စေနိုင်သည်။ အထူးသဖြင့် ဇီဝကမ္မဖြစ်စဉ် ပြောင်းလဲသည့်ဆယ်ကျော် သက်အရွယ်များကို လမ်းလွဲလမ်းမှားသို့ လိုက်ပါမသွားစေရန် မိဘအုပ်ထိန်းသူများနှင့် ဆရာ ဆရာမ များက ဂရုတစိုက်မျက်ခြည်မပြတ် လမ်းမှန်ကိုတည့်မတ်ပေးရန်လိုသည်။ ပင်ကိုဗီဇအားဖြင့် ကြမ်းတမ်းခြင်း၊ ရန်လိုတတ်ခြင်း၊ ဆုံးမပဲ့ပြင်မှုကို မနာခံခြင်း၊ စည်းကမ်းချိုးဖောက်ခြင်း၊ အနီးရှိ လူများကို အနှောင့်အယှက်ပေးခြင်း စသည့်အမူအကျင့်များရှိနေလျှင်ပင် အမိအဖတို့က မေတ္တာတရားနှင့် တော်တည့် မှန်ကန်စွာဆုံးမပဲ့ပြင်ပေးခြင်းဖြင့် ဆိုးရွားသည့်အခြေအနေသို့ ရောက်ရှိမသွားအောင် ထိန်းကျောင်းပေးနိုင်သည်။
ပညာရေးနိမ့်ကျခြင်း (သို့မဟုတ်) သက်မွေးဝမ်းကျောင်း ပညာတစ်စုံတစ်ရာ တတ်မြောက်မှုမရှိခြင်း တို့ကလည်း ဥပဒေ ချိုးဖောက်သူ၊ ရာဇဝတ်မှုကျူးလွန်သူများ ဖြစ်လာစေနိုင်သည့် အကြောင်းရင်းများ ထဲတွင် ပါဝင်နေသည်။ ကျောင်းနေအရွယ်တွင် လူငယ်များ ကျောင်းတက်နေကြခြင်းက စာပေပညာ သင်ကြားခြင်းနှင့်အတူ ဘဝတွင်လူတစ်လုံးသူတစ်လုံး ဖြစ်လာစေရန်၊ လိမ္မာရေးခြားရှိသူများ ဖြစ်လာစေရန် ဆရာ ဆရာမများ၏ ဆုံးမပဲ့ပြင်မှုများကိုပါ ခံယူရရှိစေသည်။ လူ့အသိုက်အဝန်းတွင် လူအများနှင့် သဟဇာတရှိစွာ နေထိုင်တတ်လာစေသည့်အပြင် စုပေါင်းနေထိုင်၊ စုပေါင်းလုပ်ကိုင်သည့် အလေ့အကျင့်၊ သည်းခံသည့် အလေ့အကျင့်များကိုလည်း ရရှိလာစေသည်။
သို့ဖြစ်ရာ လူငယ်များအတွင်း ပြစ်မှုကျူးလွန်သူများ ဖြစ်လာရခြင်းမှာ ၎င်းတို့၏ဗီဇ၊ ပတ်ဝန်းကျင်၊ ပညာရေး၊ မူးယစ်သေစာသောက်စားသုံးစွဲမှု စသည်တို့နှင့်ဆက်နွှယ်လျက်ရှိရာ ယင်းအချက်များကို မှန်ကန်စွာသိရှိကြပြီး ဝိုင်းဝန်းပြုပြင် တည့်မတ်ခြင်း၊ ဖြည့်ဆည်းကူညီခြင်း၊ ဝန်းရံစောင့်ရှောက်ခြင်း စသည်တို့အားဖြင့် လမ်းမှားသို့ရောက်မသွားအောင် တားဆီး ကာကွယ်ပေးနိုင်သည်။ လူငယ်မှုခင်းများ တားဆီးရေးသည် “ကာကွယ်ခြင်းသည် ကုသခြင်းထက်ကောင်းသည်” ဟူသော ကျန်းမာရေးဆောင်ပုဒ် ကဲ့သို့ပင် မဖြစ်ခင်က ကြိုတင်ကာကွယ်ကြရန် လူမှုပတ်ဝန်းကျင်အသိုင်းအဝိုင်းတစ်ခုလုံးက ဝိုင်းဝန်း ကာကွယ်ဆောင်ရွက်ကြရမည့် အလေးထားအပ်သော ကဏ္ဍ တစ်ရပ်ဖြစ်ပါကြောင်း။ ။