Skip to main content

အဂတိပယ်ခွာ ပြည်သာယာဖို့ 1111 ကို ဖြေကြားစို့

လင်းလက်

မဖြစ်ခင်က ကြိုတင်ကာကွယ်

အဂတိလိုက်စားမှုသည် လူ့အဖွဲ့အစည်းအတွင်း ဆိုးရွားစွာအတွင်းလှိုက်စားသော ကူးစက် ပျံ့နှံ့သည့် ကပ်ရောဂါတစ်ခုဖြစ်သည် ဟု ကုလသမဂ္ဂ အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး ကွန်ဗင်းရှင်းတွင် ဖော်ပြထားသည်။ ရောဂါဆိုသည်မှာ မဖြစ်ခင် ကြိုတင်ကာကွယ်ရမည် ဖြစ်သဖြင့် အဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံတိုင်းအနေဖြင့် အဂတိလိုက်စားမှုကို တားဆီးကာကွယ်ရန် ထိရောက်သည့် လုပ်ထုံးလုပ်နည်း လုပ်ငန်းစဉ်များကို ချမှတ်ရမည် ဟု ကွန်ဗင်းရှင်း အခန်း (၂) အပိုဒ် ၅ ၊ အပိုဒ်ခွဲ (၂) တွင် တိုက်တွန်းထားသည်။

မြန်မာနိုင်ငံသည် ၂၀-၁၂-၂၀၁၂ ရက်နေ့တွင် ကုလသမဂ္ဂ အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး ကွန်ဗင်းရှင်းသို့ အဖွဲ့ဝင်အဖြစ် ဝင်ရောက်ခဲ့သည်။ ကွန်ဗင်းရှင်းအဖွဲ့ဝင်ဖြစ်လာပြီးနောက်ပိုင်း အဂတိ လိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးလုပ်ငန်းများကို ပိုမိုထိရောက်စွာ ဆောင်ရွက်လာနိုင်ခဲ့သည်။ ၇-၈-၂ဝ၁၃ ရက်နေ့တွင် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး ဥပဒေကို ပြဋ္ဌာန်းခဲ့ပြီး ၂၅-၂-၂၀၁၄ ရက်နေ့တွင် လာဘ်ပေးလာဘ်ယူမှု ပပျောက်ရေးကော်မရှင်ကို အဖွဲ့ဝင် ၁၅ ဦးဖြင့် စတင် ဖွဲ့စည်း၍ အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးလုပ်ငန်းများကို ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။ ၄-၈-၂၀၁၄ ရက်နေ့တွင် အဂတိ လိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင်အဖြစ် အမည်ပြောင်းလဲခဲ့သည်။

CPU ဖွဲ့စည်းခြင်း

အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး လုပ်ငန်းစဉ်တွင် တားဆီးကာကွယ်ခြင်းသည် အရေးကြီးသည့် လုပ်ငန်းစဉ်ဖြစ်သဖြင့် မြန်မာနိုင်ငံတွင်လည်း ၂၁-၆-၂၀၁၈ ရက်နေ့တွင် စတုတ္ထအကြိမ် ပြင်ဆင် ခဲ့သည့် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးဥပဒေ ပုဒ်မ ၁၆ (ဈ) တွင် အဂတိလိုက်စားမှု တိုက်ဖျက်ရေးအတွက် အများပြည်သူဆိုင်ရာ အဖွဲ့အစည်းများကို အကြံဉာဏ်ပေးခြင်း ပြဋ္ဌာန်းချက်ကို အစားထိုးကာ ပုဒ်မ ၁၆ (ည) တွင် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးဆိုင်ရာ အသိပညာပေးသင်ခန်းစာများကို အခြေခံပညာမူလတန်းအဆင့်မှ စတင်သင်ကြားနိုင်ရေး အတွက် သက်ဆိုင်ရာဌာန၊ အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်ခြင်း ကို ဖြည့်စွက် ပြဋ္ဌာန်းပြီး အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေးလုပ်ငန်းများကို ပိုမိုထိရောက်စွာ ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။ အများပြည်သူဆိုင်ရာ အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဖြောင့်မတ်တည်ကြည်မှု မြှင့်တင်ရေး ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုအနေဖြင့် ၂၀၁၉ ခုနှစ် မတ်လတွင် ရှေ့ပြေးစီမံကိန်းအဖြစ် ဝန်ကြီးဌာန/ အဖွဲ့အစည်း ၁၄ ခုတွင် အဂတိလိုက်စားမှုတားဆီးကာကွယ်ရေးအဖွဲ့ (Corruption Prevention Unit - CPU) များကို ဖွဲ့စည်းဆောင်ရွက်ခဲ့ပြီး ယခုအခါ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးဌာန/ အဖွဲ့အစည်းအားလုံးတွင် CPU အဖွဲ့များ ဖွဲ့စည်းထားပြီးဖြစ်ပါသည်။

ပြည်သူတစ်ဦးချင်းအပေါ်သို့ တိုက်ရိုက်သက်ရောက်နေသော ဖိစီးမှုများဖြစ်ပေါ်သည့် အသေးစား အဂတိလိုက်စားမှုများကို လျော့နည်းကျဆင်းစေရန်နှင့် နိုင်ငံတော်အစိုးရက ပြည်သူ လူထု၏လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ လုပ်ဆောင်ပေးနေသော ဝန်ဆောင်မှုများကို ပြည်သူလူထုထံသို့ ပိုမို ပြည့်စုံကောင်းမွန်စွာ ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်ရန် ရည်ရွယ်ဖွဲ့စည်းခဲ့သော CPU အဖွဲ့များ၏ အဓိကလုပ်ငန်းတာဝန်သုံးရပ်မှာ (က) ဌာနအလိုက် အဂတိလိုက်စားမှု ပြဿနာများကို စိစစ် ဖော်ထုတ်ရန်၊ (ခ) တွေ့ရှိရသောပြဿနာများကို ဥပဒေနှင့်အညီ ဖြေရှင်းရန်နှင့် (ဂ) အဂတိ လိုက်စားမှု ဆက်လက်မဖြစ်ပေါ်စေရေး တားမြစ်ထိန်းချုပ်နိုင်ရန်တို့ ဖြစ်သည်။

အများပြည်သူထံမှ

တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ်

ကော်မရှင်အနေဖြင့် CPU အဖွဲ့များ၏ လုပ်ငန်းတာဝန်များကိုအောင်မြင်စွာ အကောင် အထည်ဖော်ဆောင်ရွက်နိုင်ရေး နည်းပညာဆိုင်ရာ အကူအညီများကို သက်ဆိုင်ရာ ဝန်ကြီးဌာန/ အဖွဲ့အစည်းများသို့ ပံ့ပိုးဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိရာ ၂၀၁၉ ခုနှစ် ဇူလိုင်လ ၂၄ ရက်နေ့မှ ၂၆ ရက်နေ့အထိ ကျင်းပခဲ့သည့် CPU အဖွဲ့များအတွက် နည်းပညာဆိုင်ရာ သင်တန်းအမှတ်စဉ် ၂ / ၂၀၁၉ တွင် CPU များအတွက် လုပ်ငန်းအစီအစဉ်ခြောက်ရပ်ကို ချမှတ်နိုင်ခဲ့ပါသည်။

လုပ်ငန်းအစီအစဉ် ခြောက်ရပ်တွင် CPU များ အနေဖြင့် လုပ်ငန်းလမ်းညွှန်များ ရေးဆွဲထားရန်၊ တည်မြဲလုပ်ထုံးလုပ်နည်းများ ရေးဆွဲထားရန်၊ အဂတိလိုက်စားနိုင်ခြေ အန္တရာယ်ရှိမှု ဆန်းစစ်ခြင်းကို ဆောင်ရွက်ရန်၊ ကျင့်ဝတ်ရေးဆွဲထားခြင်းမရှိသော စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများနှင့် လုပ်ငန်းဆက်စပ်လုပ်ကိုင်ခြင်းမပြုရန်၊ အဂတိလိုက်စားမှုတားဆီးကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာ ဖိုရမ်များ၊ အလုပ်ရုံဆွေးနွေးပွဲများ ကျင်းပရန်စသည့် လုပ်ငန်းတာဝန်များအပြင် ဆဋ္ဌမမြောက် အချက်တွင် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးများ၏ လမ်းညွှန်မှုကိုခံယူလျက် အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီး ကာကွယ်ရေးအဖွဲ့ (CPU) များသည် အောက်ခြေရုံးဌာနခွဲများတွင် ဝန်ဆောင်မှုရယူကြသော ပြည်သူတစ်ဦးချင်းထံသို့ အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ် (Public Feedback Programme - PFP) အစီအစဉ်ကိုအသုံးပြု၍ တယ်လီဖုန်းမှတစ်ဆင့် ဆက်သွယ်ပြီး အသေးစား အဂတိလိုက်စားမှုများမဖြစ်စေရေး တားဆီးကာကွယ်ရေးစနစ်ကို ထိရောက်စွာအသုံးပြုသွားရန် ဆိုသည့်အချက် ပါဝင်သည်။

ပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူရန်

ဆောင်ရွက်ခဲ့

ကော်မရှင်အနေဖြင့် အဆိုပါအချက်ကို အကောင်အထည်ဖော်ရန် အောက်ခြေရုံးဌာနခွဲများသို့ ဝန်ဆောင်မှုလာရောက်ရယူသော ပြည်သူများ၏ ဝန်ဆောင်မှုနှင့်စပ်လျဉ်း၍ ထားရှိသည့် သဘောထားကိုသိရှိရန် အမှန်တကယ်ဝန်ဆောင်မှုရယူသည့် ပြည်သူတစ်ဦးချင်း၏ တယ်လီဖုန်းများသို့ SMS မှတစ်ဆင့် မေးခွန်းများမေးမြန်းကာ တုံ့ပြန်မှုရယူနိုင်ရန် တားဆီး ကာကွယ်ရေး လက်သုံးကိရိယာတစ်ခုအဖြစ် CPU Toolkit လုပ်ငန်းစဉ်ကို ၂၀၁၉ ခုနှစ် အောက်တိုဘာလ ၉ ရက်နေ့မှစ၍ ကော်မရှင်အပါအဝင် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးဌာန/အဖွဲ့အစည်း ၁၀ ခုတွင် စတင်စမ်းသပ် အသုံးပြုခဲ့သည်။ CPU Toolkit လုပ်ငန်းစဉ်သည် အမှန်စင်စစ် ပြည်သူ့ ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများ၏ အရည်အသွေး နှင့် ဆောင်ရွက်ချက်အပေါ် ပြည်သူလူထု၏ သဘော ထားရယူခြင်းဖြစ်သဖြင့် ပိုမိုသင့်လျော်သည့် အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ် (Public Feedback Programme - PFP) အဖြစ် အမည်ပြောင်းလဲသုံးစွဲခဲ့သည်။ ထို့အပြင် စတင်အသုံးပြုစဉ်က PFP Web Portal မှတစ်ဆင့် Ooredoo API Long Code ဖြင့် Bulk Message ပေးပို့ခြင်းဖြင့် ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။ Long Code သည် ရိုးရိုးသာမန် ဖုန်းနံပါတ်ဖြင့် ပေးပို့ခြင်းဖြစ်သဖြင့် ကော်မရှင်နှင့် PFP စနစ်အပေါ် ပြည်သူလူထု၏ ယုံကြည်မှု ပိုမိုရရှိစေရန် MPT Telenor Mytel Ooredoo စသည့် ဆက်သွယ်ရေးအော်ပရေတာလေးခုတို့နှင့် ညှိနှိုင်း၍ Short Code 1111 ကို အသုံးပြုဆောင်ရွက်နိုင်ခဲ့သည်။

ပြည်သူ့ထံမှ ပြည်သူ့စကား

PFP အစီအစဉ်သည် အများပြည်သူဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများ၏ ဝန်ဆောင်မှုအရည်အသွေးကို အများပြည်သူထံမှ သဘောထားရယူခြင်းဖြစ်သဖြင့် ပြည်သူများအနေဖြင့် PFP အစီအစဉ်က 1111 ဖြင့် ပေးပို့သော SMS များကို မှန်ကန်စွာ ပြန်လည်ဖြေကြားခြင်းဖြင့် မိမိတို့၏ သဘောထား၊ မိမိတို့၏ ပြည်သူ့ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများအပေါ် တိုးတက်စေချင်၊ ပြုပြင်ပြောင်းလဲစေလိုသည့်အချက်များကို ပွင့်လင်းမြင်သာစွာ ထုတ်ဖော်ပြောကြားနိုင်သည့် အခွင့်အရေးပင်ဖြစ်ပါသည်။

သက်ဆိုင်ရာ ရုံး/ ဌာနများအနေဖြင့်လည်း ပြည်သူလူထု၏ တုံ့ပြန်အကြံပြုချက်များနှင့် စပ်လျဉ်း၍ သက်ဆိုင်ရာဌာနအကြီးအကဲထံ တင်ပြကာ ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ခြင်း၊ သက်ဆိုင်ရာ တာဝန်ရှိပုဂ္ဂိုလ်များက ပြည်သူများ၏ တယ်လီဖုန်းများထံသို့ တိုက်ရိုက်ဆက်သွယ်၍ ဖြေရှင်းပေးခြင်းများ ဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိရာ ပြည်သူများအနေဖြင့်လည်း အခွင့်အရေး တစ်ရပ်အနေဖြင့် မိမိတို့၏ အခက်အခဲများကို ချပြနိုင်မည်ဖြစ်ခြင်းကြောင့် 1111 ဖြင့် ပေးပို့ မေးမြန်းလာသော မေးခွန်းများကို မှန်မှန်ကန်ကန်ဖြေကြားသင့်သည်။

တိုင်ကြားမှုယန္တရားမဟုတ်သည်ကို သတိချပ်စေလို

PFP အစီအစဉ်ကို ဆောင်ရွက်ခြင်းဖြင့် ရရှိလာသော ပြည်သူ့တုံ့ပြန်မှုများကို အခြေခံ၍ သက်ဆိုင်ရာဌာနအလိုက် အမှန်တကယ်ပြုပြင်ပြောင်းလဲရန် လိုအပ်နေသည့် အချက်များနှင့် လာဘ်ပေးလာဘ်ယူမှုများကို အချိန်တိုအတွင်းသိရှိပြီး အချိန်မီပြုပြင် ဆောင်ရွက်နိုင်မည်ဖြစ်သဖြင့် အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေး လုပ်ငန်းစဉ်တစ်ရပ် အနေဖြင့် ဆောင်ရွက်ခြင်းဖြစ်သည်။ သို့ရာတွင် ယခုအစီအစဉ်သည် တိုင်ကြားမှုယန္တရား မဟုတ်သဖြင့် ပြည်သူများအနေဖြင့် အဂတိလိုက်စားမှုများကို တိုင်ကြားလိုပါက သတ်မှတ်ချက် များနှင့်အညီ သက်ဆိုင်ရာဝန်ကြီးဌာန/ အဖွဲ့အစည်းများရှိ အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီး ကာကွယ်ရေးအဖွဲ့များ သို့မဟုတ် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင်သို့ တိုက်ရိုက် တိုင်ကြားနိုင်သည်။

အဂတိပယ်ခွာ ပြည်သာယာဖို့

အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေး လုပ်ငန်းစဉ်သည် အဂတိလိုက်စားမှုများမဖြစ်ပေါ် စေရန် ကြိုတင်ကာကွယ်တားဆီးနိုင်မည့်လုပ်ငန်းစဉ်ဖြစ်သဖြင့် နိုင်ငံတော်နှင့် ပြည်သူအတွက် ပိုမို အကျိုးရှိသည်။ ကော်မရှင်က အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်နေသည့် အများပြည်သူ ထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ်သည် ပြည်သူ့ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများတွင် ဖြစ်ပေါ်လာ နိုင်သည့် အသေးစား အဂတိလိုက်စားမှုများကို ကြိုတင်တားဆီးကာကွယ် နိုင်မည်ဖြစ်သကဲ့သို့ အများပြည်သူဝန်ဆောင်မှု လုပ်ငန်းများ၏ အားနည်းချက်များကိုသိရှိကာ အချိန်မီပြုပြင်နိုင်ပြီး အစိုးရနှင့်ပြည်သူအကြား ယုံကြည်မှုကို ပိုမိုခိုင်မာအောင် တည်ဆောက်နိုင်မည်ဖြစ်ကာ သန့်ရှင်းသောအစိုးရနှင့် ကောင်းမွန်သောအုပ်ချုပ်ရေးစနစ်ကို ဖန်တီးပုံဖော်နိုင်မည်ဖြစ်သဖြင့် တစ်ချက်ခုတ်နှစ်ချက်၊ သုံးချက်ပြတ်နိုင်သည့် အစီအစဉ်ပင်ဖြစ်သည်။

သို့ဖြစ်ရာ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးဌာန/ အဖွဲ့အစည်းများအပြင် တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်အစိုးရ အဖွဲ့များတွင်ပါ အဂတိလိုက်စားမှုတားဆီးကာကွယ်ရေးအဖွဲ့များ ဖွဲ့စည်းဆောင်ရွက်ရန် ကော်မရှင်က နိုင်ငံတော်စီမံအုပ်ချုပ်ရေးကောင်စီသို့တင်ပြခဲ့ရာ ခွင့်ပြုခဲ့ပြီး တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်အစိုးရအဖွဲ့များသို့ ဆက်လက်ညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်ခဲ့ရာ သက်ဆိုင်ရာ အစိုးရအဖွဲ့များ ကလည်း သဘောတူခဲ့ပြီးဖြစ်သဖြင့် ဆက်လက်ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည်။ မကြာမီတွင် တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်အစိုးရအဖွဲ့များတွင် အဂတိလိုက်စားမှုတားဆီးကာကွယ်ရေး အဖွဲ့များကို ဖွဲ့စည်းဆောင်ရွက်ကာ PFP အစီအစဉ်ကိုပါ တိုးချဲ့ဆောင်ရွက်ခြင်းဖြင့် အဂတိ လိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေးလုပ်ငန်းများကို ပိုမိုထိရောက်စွာ ဆောင်ရွက်နိုင်မည် ဖြစ်သည်။

PFP အစီအစဉ်သည် အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းဖြစ်သဖြင့် 1111 ဖြင့် ပေးပို့သော SMS များကို ပြည်သူများက တိကျမှန်ကန်စွာ ပြန်လည်ဖြေကြားခြင်းအပိုင်းသည် အရေးကြီးဆုံး သော အပိုင်းပင်ဖြစ်သဖြင့် ပြည်သူများအနေဖြင့် အဂတိပယ်ခွာ ပြည်သာယာဖို့ 1111 ကို ဖြေကြားကြပါစို့ ဟု တိုက်တွန်းရေးသားလိုက်ရပါသည်။            

 

ရည်ညွှန်းကိုးကား။    

-        ကော်မရှင်က တရားဝင်ထုတ်ပြန်ထား သည့် သတင်းအချက်အလက်များ