Skip to main content

ပြောင်းလဲလာသည့်ရေစီးကြောင်းနှင့် ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှု

သီသီသောင်း

ပြတိုက်၏ အခန်းကဏ္ဍ

ပြတိုက်များသည်လူထုအတွက် အသိပညာပေးရေးကဏ္ဍအဖြစ် သာမက မိမိနိုင်ငံ၏ သမိုင်းကြောင်း၊ ယဉ်ကျေးမှုနှင့်ဂုဏ်သိက္ခာကို ဖော်ပြရာတွင် ထင်ရှားသော အခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်ပါသည်။ ပြတိုက်များသည် ယဉ်ကျေးမှုအမွေအနှစ်များကို ထိန်းသိမ်းပြသခြင်းမှတစ်ဆင့် ပြည်သူများအား ပညာပေးရေးအတွက် တန်ဖိုးရှိသော အဖွဲ့အစည်းများ ဖြစ်ကြပါသည်။

အမျိုးသားပြတိုက်သည်လွတ်လပ်၍ အချုပ်အခြာအာဏာရှိသော နိုင်ငံများတွင်သာ တည်ထောင်နိုင်ပြီး နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံ၏ ကိုယ်စားပြုတန်ဖိုးအဖြစ် ရပ်တည်နေပါသည်။ အထူးသဖြင့် အမျိုးသားပြတိုက်သည် နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံ၏မျက်နှာစာဖြစ်ပြီး ယဉ်ကျေးမှုမီဒီယာအဖြစ် အလွန်အရေးကြီးလှပါသည်။ အမျိုးသားပြတိုက်(ရန်ကုန်)သည် ဒဂုံမြို့နယ်၊ အမှတ် ၆၆/၇၄၊ ပြည်လမ်း၌တည်ရှိပြီး ၁၉၉၀ ပြည့်နှစ် ဇွန်လ ၂၃ ရက်နေ့တွင် ပန္နက်ချတည်ဆောက်ခဲ့ကာ ၁၉၉၆ ခုနှစ် စက်တင်ဘာလ ၁၈ ရက်နေ့တွင် ပြည်တွင်း၊ ပြည်ပဧည့်သည်များ လေ့လာနိုင်ရန် ဖွင့်လှစ်ခဲ့ပါသည်။

ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှု (Museum Marketing)၏ အဓိပ္ပာယ်

ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုဆိုသည်မှာ ပြတိုက်တစ်ခု၏ ရည်ရွယ်ချက်များ၊ ဝန်ဆောင်မှုများ၊ ပြသမှုများနှင့် လုပ်ငန်းဆောင်ရွက်မှုများကို သက်ဆိုင်သော ပရိသတ်များ (Target Audiences) ထံသို့ ထိရောက်စွာရောက်ရှိစေခြင်း၊ ဆွဲဆောင်ခြင်းနှင့် တန်ဖိုးမြှင့်တင်ခြင်းတို့အတွက် သုတေသနအခြေခံပြီး ကြိုတင်အစီအစဉ်ဖြင့် ဆောင်ရွက်သော မဟာဗျူဟာဆိုင်ရာ လုပ်ငန်းစဉ်တစ်ခု ဖြစ်ပါသည်။

ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်ရေး ရည်ရွယ်ချက်များ

(၁)     ဧည့်သည်အရေအတွက် တိုးတက်လာစေရန်၊

(၂)      အထူးပြပွဲများဖြင့် ပြည်သူ့သိမြင်မှု တိုးလာစေရန်၊

(၃)     ယာယီပြခန်းများမှတစ်ဆင့် ဝင်ငွေတိုးလာစေရန်၊

(၄)     ကောင်းမွန်သော ပြတိုက်အမှတ်တံဆိပ် တည်ဆောက်ရန်၊

(၅)     မကြည့်ဖူးသေးသော ပရိသတ်အသစ်များ ဆွဲဆောင်ရန်နှင့် လာရောက်ပြီးသူများကို နောက်ထပ်လာချင်စိတ် ဖြစ်လာစေရန်၊

(၆)     ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုကို အသုံးချ၍ ဝန်ဆောင်မှုတိုးတက်စေရန်၊

(၇)     ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုမှတစ်ဆင့် ပြတိုက်ပုံရိပ် မြှင့်တင်ရေးသုတေသနများ ပြုလုပ်နိုင်စေရန်။

ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုပေါင်းစပ်မှုလေးချက်

လူ့ဘောင်အတွင်းရှိ လုပ်ငန်းနယ်ပယ်အသစ်များ၊ နည်းပညာတိုးတက်မှုများနှင့်အတူ ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုသည်လည်း ခေတ်အလိုက် တိုးတက်ပြောင်းလဲလာသည်။ ပြတိုက်ဈေးကွက် ဖော်ဆောင်မှု၏ (4Ps) မှာ ပြတိုက်ထုတ်ကုန်/ဝန်ဆောင်မှု (Museum Product)၊ ပြတိုက်ဈေးနှုန်း (Museum Price)၊ ပြတိုက်တည်နေရာ (Museum Place)နှင့် ပြတိုက်မြှင့်တင်ရေး (Museum Promotion) တို့ ပေါင်းစပ်ထားခြင်းပင်ဖြစ်သည်။

၁။      ပြတိုက်ထုတ်ကုန်/ဝန်ဆောင်မှု

ပြတိုက်၏အဓိကထုတ်ကုန်မှာ ပြသပစ္စည်းများ၊ အထောက်အကူပြုပစ္စည်းများ၊ ပြခန်းအတွင်း ဖန်တီးမှုများ၊ ဝန်ဆောင်မှုများ၊ အထူးပြပွဲများနှင့် ပညာရေးအစီအစဉ်များတို့ဖြစ်သည်။ ထို့ပြင် နည်းပညာအသစ်များဖြင့် Virtual Tours များပြုလုပ်ခြင်း၊ Online Exhibitionsများ ဖော်ပြခြင်းသည်လည်း ပါဝင်ပါသည်။

၂။      ပြတိုက်ဈေးနှုန်း

ဈေးနှုန်းသတ်မှတ်မှုသည် ပရိသတ်အမျိုးအစားအလိုက် မျှတစွာသတ်မှတ်ရန် လိုအပ်သည်။ သားသမီးများ၊ ကျောင်းသားများ၊ ခရီးသွားအုပ်စုများအတွက် လျှော့စျေးစနစ်များ၊ ပညာရေးအဖွဲ့အစည်းများအတွက် အထူးစီစဉ်ထားသော ဝင်ကြေးစနစ်၊ ထပ်ဆောင်း ဝန်ဆောင် မှုများအတွက် ခေတ်မီငွေချေမှုစနစ်များ၊ Online Booking ထည့်သွင်း ခြင်း၊ Museum Shop များမှ အမှတ်တရပစ္စည်းများ၊ စာအုပ်များစသည်တို့ကို ရောင်းချခြင်းသည် လည်ပတ်မှုမြှင့်တင်ရေးနှင့် ဝင်ငွေအရင်းအမြစ်တစ်ခုအဖြစ် ပါဝင်ပေသည်။

၃။      ပြတိုက်တည်နေရာ

ပြတိုက်၏တည်နေရာသည် ခရီးသွားလုပ်ငန်းနှင့် နီးစပ်မှုရှိရမည်။ လမ်းကြောင်းလွယ်ကူခြင်း၊ အများပြည်သူ သယ်ယူပို့ဆောင်မှုစနစ် ရောက်ရှိနိုင်ခြင်း၊ ခရီးသွားချောမွေ့မှု၊ မသန်စွမ်းသူများအတွက် လမ်းကြောင်း၊ ပံ့ပိုးမှုအဆင်ပြေမှု ပါဝင်ခြင်း၊ Digital Place အနေဖြင့် ပြတိုက်၏ Website တည်ဆောက်ထားခြင်း၊ ပြတိုက်မြှင့်တင်ခြင်း၊ Google Maps ပေါ်တွင် တည်နေရာတိတိကျကျ တင်ပြထားခြင်းတို့ ပါဝင်ပါသည်။

၄။      ပြတိုက်မြှင့်တင်ခြင်း

ပြတိုက်အပေါ် လူထုအာရုံစိုက်မှုမြှင့်တင်ရန် ကြော်ငြာနှင့် အသိပညာပေးလုပ်ငန်းများကို အထူးလုပ်ဆောင်ရပေမည်။ Social Media Platform များ (Facebook၊ Instagram၊ Tik Tok) တို့မှ အထူးပြပွဲများ၊ ပွဲတော်များတွင် ပါဝင်ခြင်း၊ ကျောင်းများ၊ ခရီးသွားလုပ်ငန်းများနှင့် ပူးပေါင်းမှု၊ Public Relations Campaigns ပြုလုပ်ခြင်း၊ ဒေသခံလူထုနှင့်ဆက်သွယ်မှုဖြင့် စိတ်ပါဝင်မှုနှင့် ယုံကြည်မှုရရှိအောင် လုပ်ဆောင်သင့်ပါသည်။

Museum Marketing Mix (4Ps) ကို ခေတ်မီနည်းစနစ်ဖြင့် စနစ်တကျ အသုံးပြုနိုင်ခြင်းဖြင့် ပြတိုက်တစ်ခုသည် လူထုနှင့်ပိုမိုနီးကပ်လာနိုင်ပြီး ပြတိုက်၏ လည်ပတ်မှုနှင့်တန်ဖိုးကို မြှင့်တင်နိုင်ပေသည်။ ဤအချက်များကို မြန်မာနိုင်ငံပြတိုက်များတွင် ရှုမြင်ချက်အသစ်ဖြင့် သုံးသပ်ဆောင်ရွက်နိုင်ပါက ပြတိုက်များ၏ အနာဂတ်ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုအတွက် အရေးပါသော အခန်းကဏ္ဍတစ်ခုအား ဖော်ဆောင်နိုင်မည်ဖြစ်သည်။

ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုတွင် ပါဝင်သင့်သောအချက်အလက်များ-

ပရိသတ်သိရှိမှု ။ ပြတိုက်သို့လာရောက်သည့် ပရိသတ်များအကြောင်း သက်ဆိုင်သူအုပ်စုများ (ဥပမာ – ကျောင်းသားများ၊ ခရီးသွားများ၊ ဒေသခံများ၊ မိသားစုများ)၏ သဘောသက်ရောက်မှုနှင့် အကျင့်အပြု အမူများကို နားလည်ခြင်း။

ပရိသတ်လိုအပ်ချက်နှင့် အလုံးစုံဆန်းစစ်မှု ။ ပရိသတ်အတွက် အသုံးဝင်သော အကြောင်းအရာများ၊ ဝန်ဆောင်မှုများနှင့် အတွေ့အကြုံများကို ဖန်တီးနိုင်ရန်၊ သုတေသနလုပ်ငန်းများ ပြုလုပ်ခြင်း။

ဆက်သွယ်ရေးဗျူဟာများ ။ ပရိသတ်နှင့် ထိထိရောက်ရောက် ဆက်သွယ်နိုင်ရန်အတွက် မီဒီယာရွေးချယ်မှု၊ မက်ဆေ့ချ်ပေးပို့မှုနည်းလမ်းများနှင့် သင်္ကေတပြုလုပ်မှုများအပါအဝင် အကြောင်းအရာ တင်ပြနည်းများကို စီမံခြင်း။

ပြတိုက်အမှတ်တံဆိပ်ဖော်ဆောင်မှု

ပြတိုက်၏ တန်ဖိုးနှင့် ဂုဏ်သတင်းကို ဖော်ပြနိုင်သည့် တန်ဖိုးကိုဖန်တီးခြင်း၊ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှု ပညာရေးအဖွဲ့အစည်းများ၊ ခရီးသွားလုပ်ငန်းများ၊ မီဒီယာများ၊ လူထုအဖွဲ့အစည်းများနှင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်၍ ပရိသတ်အသစ်များ ရရှိနိုင်စေရန် အခွင့်အလမ်းဖန်တီးခြင်း၊ နည်းပညာအသုံးပြုမှု၊ Social Media Platforms၊ Websites၊ Online Ticketing and Virtual Exhibitions စသည့် နည်းပညာအခြေခံ နည်းလမ်းများကိုသုံး၍ ပြတိုက်၏ စွမ်းဆောင်ရည်နှင့် တုံ့ပြန်မှု အဆင့်မြှင့်တင်ခြင်းတို့ ဖြစ်သည်။ ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုသည် ပြတိုက်ကို လူထုနှင့် ပိုမိုနီးစပ်မှုရှိနိုင်စေပြီး ခေတ်နှင့်အညီပြောင်းလဲမှုများအတွင်း ပြတိုက်တစ်ခု၏ တည်နေရာ၊ အခန်းကဏ္ဍနှင့် စွမ်းဆောင်ရည်များကို ပြသနိုင်သော လမ်းကြောင်းတစ်ခုလည်း ဖြစ်ပါသည်။

ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှု၏ အရေးပါမှု

ယနေ့ခေတ် ပြတိုက်များအတွက် ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုသည် မဖြစ်မနေလိုအပ်လာသော အရေးပါသည့် စနစ်တကျဆောင်ရွက်ရမည့် လုပ်ငန်းတစ်ခုဖြစ်လာသည်။ ပြတိုက်များ၏ တာဝန်တွင် ပညာပေးရေး၊ လူထုဆက်ဆံရေးနှင့် ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှု အခန်းကဏ္ဍများမှာ အရေးကြီးဆုံးဖြစ်ပြီး ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုများမှ ဧည့်သည်များ၏ စိတ်ဝင်စားမှုကို မြှင့်တင်ရန်၊ ဧည့်သည်များကို ဆွဲဆောင်နိုင်ရန် ပြတိုက်ဝန်ဆောင်မှုများကို မဟာဗျူဟာမြောက်နည်းလမ်းများဖြင့် ကြိုးစားဖန်တီးရပါမည်။

ဧည့်သည်များအနေဖြင့် ပြတိုက်အပေါ် စိတ်ဝင်စားမှုနှင့် အမြင်ကောင်းများ ပေါ်ထွက်လာစေရန်၊ ပြတိုက်ဝန်ဆောင်မှုအရည်အသွေး မြှင့်တင်ခြင်း၊ ပြသပစ္စည်းများ၏ တန်ဖိုးမြှင့်တင်ခြင်း၊ ဥပမာ- Digital Labeling ၊ Interactive Screens၊ Audio Guide Apps နှင့် သတင်း အချက်အလက်များ ထုတ်ပြန်ဖော်ပြခြင်းများသည် အရေးကြီးပါသည်။

လူ့ဘောင်ပြောင်းလဲမှုများနှင့်အတူ ပြတိုက်များသည် လူမှုဖွံ့ဖြိုးရေးအတွက် ယဉ်ကျေးမှုကို ပြသခြင်းနှင့်ဝေမျှခြင်း၊ အသိပညာမြှင့်တင်ရေးနှင့် ခရီးသွားစျေးကွက်တွင် အရေးပါသော အခန်းကဏ္ဍတစ်ခုအဖြစ်ချဲ့ထွင်လာပါသည်။ ပြတိုက်များအတွက် ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှု လုပ်ငန်းစဉ်သည် ဧည့်သည်များနှင့် ဆက်သွယ်မှုကောင်းမွန်ရေး၊ ပညာပေးရေးနှင့် ဝင်ငွေရှာဖွေရေးအတွက် မရှိမဖြစ်အရေးကြီးပါသည်။ ပြတိုက်တစ်ခု၏ အောင်မြင်မှုမှာ ၎င်း၏ ဖန်တီးနိုင်စွမ်းနှင့်ဧည့်သည် လိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းနိုင်မှုတို့အပေါ် အခြေခံပါသည်။

ပြတိုက်များအနေဖြင့် ရည်မှန်းချက်၊ အမြင်၊ ရည်ရွယ်ချက်များနှင့် ပန်းတိုင်များကို ရှင်းလင်းစွာသတ်မှတ်ထားရန် လိုအပ်ပေသည်။ ပြတိုက်များသည် အကျိုးအမြတ်မရှာသည့် အဖွဲ့အစည်းများဖြစ်သဖြင့် ဈေးကွက် ဖော်ဆောင်မှုကို သာမန်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများအတိုင်း မပြုလုပ်နိုင်သော်လည်း အများပြည်သူနှင့် ဆက်သွယ်သည့် ဝန်ဆောင်မှုတိုးတက်ရန်နှင့် ဧည့်သည်ဆွဲဆောင်ရန်အတွက် အထူးပြပွဲများ ပြုလုပ်ကာမဟာဗျူဟာမြောက် ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားရန် မဖြစ်မနေလိုအပ်ပါသည်။ ဈေးကွက် ဖော်ဆောင်မှု၏ အဓိကစနစ်ဖြစ်သည့် ဖလှယ်မှုကိုဖြစ်စေရန် ဧည့်သည်၏ စိတ်ဝင်စားမှု၊ ဆန္ဒနှင့် တုံ့ပြန်မှုတို့ကို ရရှိစေရန် ဝန်ဆောင်မှုများ ပေးရပါမည်။           

ပြတိုက်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှုသည် အခြားစီးပွားရေးဈေးကွက်ကဲ့သို့ မဟုတ်ဘဲလူမှုရေးနှင့် ပညာရေးအဖွဲ့အစည်းတစ်ခုအနေဖြင့် သတ်မှတ်ထားပါသည်။ ပြတိုက်ထုတ်ကုန်များကို ဧည့်သည်များ၏ လိုအပ်ချက်နှင့် ကိုက်ညီစေရန် အမြဲတမ်းပြောင်းလဲတိုးတက်အောင် ပြင်ဆင်ပြီး သင့်လျော်သည့် ထုတ်ကုန်အမျိုးအစားများနှင့် ကွင်းဆက်ကို ဂရုပြုထိန်းသိမ်းရမည်ဖြစ်ပါသည်။ ထို့ပြင်ပြတိုက်သည် ယှဉ်ပြိုင်နိုင်သော အသစ်တီထွင်မှုများကို မပြတ်တမ်းဖန်တီးပြီး ထိုပြောင်းလဲမှုများကို အထက်အောက် အဆင့်တိုင်းမှအပြန်အလှန် ပူးပေါင်းစီမံခန့်ခွဲမှုဖြင့် ဆောင်ရွက်သင့်ပါသည်။ ယင်းတို့တွင် တီထွင်ဆန်းသစ်မှုရှိသော ဝန်ဆောင်မှုများ၊ ဝန်ထမ်းနှင့် ဧည့်သည်များအကြား အပြန်အလှန်လှုပ်ရှားမှု၊ စနစ်တကျစီမံခန့်ခွဲမှုတို့ ပါဝင်ပါသည်။

ပြတိုက်တစ်ခုအနေဖြင့် ပိုမိုကောင်းမွန်သော ဝန်ဆောင်မှုများပေးနိုင်ခြင်းဖြင့် အောင်မြင်မှုရရှိနိုင်ပါသည်။ ဧည့်သည်များသည် ဝန်ဆောင်မှုကို အမျိုးမျိုးသော နည်းလမ်းဖြင့် အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုကြပြီး ဝန်ဆောင်မှုများကို ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာဝန်ဆောင်မှုနှင့် စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ဝန်ဆောင်မှုဟူ၍ နှစ်မျိုးခွဲခြားနိုင်ပါသည်။

စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာဝန်ဆောင်မှုများဟူသည်မှာ ပြတိုက်ဧည့်သည်များအနေဖြင့် ကိုယ်တိုင်ထိတွေ့၍ မရနိုင်သော ဝန်ဆောင်မှုများ ဖြစ်ပြီး၊ သူတို့၏ စိတ်ခံစားမှု၊ အတွေ့အကြုံနှင့် သဘောထားများအပေါ် အခြေခံ၍ ခံစားရသော ဝန်ဆောင်မှုများကို ဆိုလိုသည်။ ထိုဝန်ဆောင်မှုများသည် ဧည့်သည်တစ်ဦး၏ ပြတိုက်သို့ လာရောက်ကြည့်ရှုစဉ် စိတ်ကျေနပ်မှု၊ စိတ်အားထက်သန်မှု၊ စိတ်အေးချမ်းမှု၊ သင်ယူသိမြင်မှုများကို မြှင့်တင်ပေးနိုင်ရန် ရည်ရွယ်ပါသည်။

ဥပမာများမှာ –

(၁)     ပြတိုက်ဝန်ထမ်းများမှ ယဉ်ကျေးသိမ်မွေ့စွာ ဝန်ဆောင်မှုပေး ခြင်း၊

(၂)      ဧည့်သည်များအတွက် ဂရုစိုက်မှုရှိသော အပြုအမူပြုခြင်း၊

(၃)     ဧည့်သည်များအပေါ် ချစ်ခင်လေးစားမှု၊ အလေးအနက်ထားမှုနှင့် ကြိုဆိုဆက်ဆံခြင်း ၊

(၄)     စိတ်ပင်ပန်းမှု လျှော့ချစေသော လွတ်လပ်အေးချမ်းသော ပတ်ဝန်းကျင်ဖန်တီးခြင်း၊

(၅)     ပညာပေးသည့် ဖော်ပြချက်များ၊ လမ်းညွှန်ခြင်းများကို သေချာ စွာ စီမံတင်ပြခြင်း၊

(၆)     မေးခွန်းများကို တုံ့ပြန်ဖြေကြားပေးသော Customer Service ဝန်ထမ်းများ၏ ဝိုင်းဝန်းဆောင်ရွက်မှု၊

(၇)     ဧည့်သည်အပေါ် မျှတမှုနှင့် လေးစားမှုရှိသော ဆက်ဆံရေး တည်ဆောက်မှု၊

(၈)     စိတ်ပါဝင်စားစွာပြခန်းများအလိုက် ပညာပေးရှင်းလင်းပြသခြင်း၊

(၉)     သက်သောင့်သက်သာဖြစ်စေသော စိတ်အပန်းဖြေခြင်း အတွေ့ အကြုံများ ဖန်တီးခြင်း၊

(၁၀)   ပြတိုက်အပေါ် သဘောကျမှု၊ သင်ယူမှု၊ တန်ဖိုးထားမှု တိုးလာ စေခြင်း၊

(၁၁)   ချစ်ကြည်ရင်းနှီးသော ဆက်ဆံရေး၊

(၁၂)    ယဉ်ကျေးပျူငှာစွာ ကြိုဆိုမှု၊

(၁၃)   ပြတိုက်ပညာအကြောင်းကို စိတ်ပါဝင်စားစွာ ရှင်းပြပေးမှု၊

(၁၄)   ပညာရပ်နှင့် ကျွမ်းကျင်မှု၊

(၁၅)   ကောင်းမွန်သော ခရီးလမ်းညွှန်မှု၊

(၁၆)   ယဉ်ကျေးမှုအမွေအနှစ်များ၊ ရုပ်ဝတ္ထုပစ္စည်းများ၊ ရိုးရာတူရိယာ များတို့၏ ဆွဲဆောင်မှု စသဖြင့် “ပြတိုက်သည် ရင်ထဲရောက်သော စာအုပ်တစ်အုပ်ဖြစ်ရမည့်” စိတ်ခံစားမှုရရှိစေမည့် ဝန်ဆောင်မှုများ ပါဝင်ပါသည်။

ထို့ပြင် ချိုသာသော ပြောဆိုမှု၊ အပြုံးဖြင့်ဆက်ဆံမှု၊ စမတ်ကျသော ဝတ်စားဆင်ယင်မှုတို့သည် ဧည့်သည်များအတွက် ပြတိုက်အပေါ်ယုံကြည်မှုနှင့် သက်သောင့်သက်သာဖြစ်စေပါသည်။ Intangible service သည် ဝယ်ယူ၍ မရနိုင်သော၊ ဧည့်သည်၏ စိတ်နှလုံးကို ဖမ်းစားနိုင်သော ဝန်ဆောင်မှုဖြစ်သဖြင့် မရှိမဖြစ် လိုအပ်ပါသည်။ “Smile is the shortest distance between two people” ဟု ဆိုသကဲ့သို့ အပြုံးတစ်ချက်က ဧည့်သည်နှင့် ပြတိုက်အကြား ချစ်ကြည်ရေးတံတားတစ်ခု ဖြစ်စေနိုင်ပါသည်။

ပြတိုက်၏ ဝန်ဆောင်မှုအောင်မြင်မှုအတွက် “F” သုံးလုံးဖြစ်သော-

(၁)     Fast (မြန်ဆန်မှု)

(၂)      Flexible (လိုက်လျောညီထွေမှု)

(၃)     Friendly (ဖော်ရွေမှု)ကို လိုက်နာရမည်ဖြစ်ပြီး ဧည့်သည်လိုအပ် ချက်များကိုလည်း ထောက်ပံ့ပေးနိုင်ရပါမည်။

ဤသို့ Sweet–Smile–Smart ဝန်ဆောင်မှုစံနှုန်းများဖြင့် စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ဝန်ဆောင်မှုကို ဦးစားပေးလုပ်ဆောင်ခြင်းသည် ပြတိုက် အောင်မြင်မှု အခြေခံဝန်ဆောင်မှုပင် ဖြစ်ပါသည်။

(ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်)