Skip to main content

အောင်​မြင်​သော စာကြည့်​တိုက်​များ တည်​​ထောင်ကြပါစို့

ညွန့်​ဝင်း(နတ်​တလင်း)

၂၀၂၄ ခုနှစ်​ မေလထဲတွင်​ နတ်​တလင်းမြို့ ပြန်ကြားရေးနှင့်ပြည်သူ့ဆက်ဆံရေးဦးစီးဌာနခန်းမ၌ စာကြည့်​တိုက်​စီမံခန့်​ခွဲမှုအစည်းအဝေးကို ကျွန်တော်တက်ခဲ့ရသည်။ စာကြည့်​တိုက်​စီမံခန့်ခွဲမှုပညာသည် ​ပြည့်​ပြည့်​စုံစုံ​လေ့လာလျှင်​ နှစ်​ချီ၍​ လေ့လာရသည့်​ပညာဖြစ်​သည်​။ သို့​သော်​ သင်​ကြားပို့ချ​ပေးမည့်​ဆရာကြီး ဆရာမကြီးများနှင့် ​သင်​တန်းသားဆရာ ဆရာမများသည်​ အခြားတာဝန်​များကိုလည်း မအားမလပ်​ထမ်း​ဆောင်​နေရသဖြင့်​ ရသည့်​အချိန်​လေးတွင်​ ကြိုးစား၍အကျဉ်းချုံး ပို့ချ​ပေး၊ ကျွန်​တော်​တို့ကလည်း ကြိုးစားနာယူမှတ်​သားကြရပါသည်​။

စာပေနှင့် ယဉ်​ကျေးမှုများ မပျောက်​ပျက်​အောင်​ ထိန်းသိမ်းပေးရာဌာန

နိုင်​ငံ​တော်​သည်​ ပညာ​​ရေးအဆင့်​မြှင့်​တင်​ရန်​အတွက် ​ပညာ​ရေးပြုပြင်​ပြောင်းလဲမှုများ ပြုလုပ်​နေချိန်တွင် စာကြည့်​တိုက်​အသုံးချတတ်မှုသည် ​ကျောင်းသားများ​ လေ့လာသင်​ယူရာ၌များစွာ အထောက်အကူပြုသည်။ ​ကျောင်းစာကြည့်​တိုက်​သည် ​ကျောင်းသား​ ကျောင်းသူများ ပညာဆည်းပူးရာ၌ ဆန်းသစ်​တီထွင်​မှု၊ စူးစမ်းသိမြင်​မှု၊ အခက်​အခဲ​ဖြေရှင်းနိုင်​မှုစွမ်းရည်​များရရှိ​သော သော့ချက်​​နေရာဖြစ်​သည်​။ ရပ်​ရွာ၊ မြို့နယ်​များတွင်လည်း စာကြည့်​တိုက်​သည်​ စာအုပ်​နှင့် ​ပြည်သူလူထုကို ဆက်​သွယ်​ပေးရာဌာန၊ ပညာဗဟုသုတဖြန့်​ဖြူး​ပေးရာဌာန၊ စာ​ပေများမ​ပျောက်​ပျက်အောင်​ သိုမှီးထိန်းသိမ်း​ပေးရာဌာန၊ လူမျိုးဘာသာ အဆင့်အတန်းမ​ရွေးကြီးငယ်​မဟူ မိမိကိုယ်တိုင် ပညာသင်​ယူခွင့်​ပြုထားရာဌာန၊ တိုင်းပြည်​ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်​ရေးကို အ​ထောက်​အကူပေးရာဌာနဟူ​သော အဓိပ္ပာယ်​များ​ဆောင်​​နေပါသည်​။ ထို့​ကြောင့်​ စာကြည့်​တိုက်​သည်​ ပညာလိုလားသူတို့ကိုယ်တိုင် လွတ်လပ်​စွာပညာရှာယူနိုင်​သော တက္ကသိုလ်​၊ နိုင်ငံ၏ စာပေနှင့် ယဉ်ကျေးမှုများ မပျောက်​ပျက်​အောင်​ ထိန်းသိမ်းပေးရာဌာနဟု ခေါ်ဆိုနိုင်​ပေသည်​။

စာကြည့်​တိုက်​တစ်​ခု​ အောင်​မြင်​စွာတည်​ထောင်​နိုင်​ရေးအတွက်​ B ငါးလုံးနှင့် ​ပြည့်​စုံရမည်ဖြစ်ပါသည်​။ B ငါးလုံးဆိုသည်မှာ Building (စာကြည့်​တိုက်​အ​ဆောက်​အအုံ)၊ Books (စာအုပ် များ)၊ Brain (စာကြည့်​တိုက်​မှူး)၊ Borrowers (စာအုပ်ငှားရမ်း​သူများ)နှင့်​ Budget (စာကြည့်​တိုက်​ ရန်​ပုံငွေ)တို့ကို ဆိုလိုသည်။

စာကြည့်​တိုက်​တည်​ရှိရာ ​နေရာသည် ​ဆိတ်​ငြိမ်​ရမည်​။ သန့်​ရှင်းရမည်​။ စာဖတ်​သူအားလုံးအတွက် ဗဟိုအချက်​အချာကျ​သော​နေရာ ဖြစ်​ရမည်​။ ​ချောင်​ကျ​လွန်း​သော​နေရာ၊ ဆူညံ​သော​နေရာ၊​ ရေဝင်လွယ်​မီး​လောင်​လွယ်​သော​နေရာမဖြစ်​ရပါ။ စိုထိုင်း​သော​နေရာ၊ ကြွက်​၊ ခြ၊ ပုရွက်​ဆိတ် ​စ​သော အင်းဆက်​များရှိ​သော​နေရာမျိုးမဖြစ်​သင့်​ပါ။​လေဝင်​လေထွက်​ကောင်း၍ အလင်း​ရောင်ကောင်းစွာရသော​ နေရာဖြစ်​ရမည်​။

စာကြည့်​တိုက်​တွင် ​စာအုပ်​၊ စာ​စောင်​၊ ဂျာနယ်၊ မဂ္ဂဇင်းများ စုံလင်စွာရှိရမည်​။ ပညာရပ်​ဆိုင်​ရာ၊ ဘာသာရပ်​ဆိုင်​ရာ၊ လူမှု​ရေးဆိုင်​ရာ၊ ယဉ်​ကျေးမှုဆိုင်ရာ၊ နိုင်​ငံ​ရေးဆိုင်​ရာ စသည်​ဖြင့်​အမျိုးအစား စုံလင်​မျှတစွာထားရှိရမည်​။ က​လေး၊ လူငယ်​၊ လူလတ်​၊ လူကြီးအရွယ်​စုံဖတ်​နိုင်​သောစာအုပ်​ စာပေများ စု​ဆောင်းဖြည့်​ဆည်းထားရမည်။ သို့မှသာ အသက်​အရွယ်​မ​ရွေး ဖတ်ရှုပညာရှာဖွေနိုင်သည့်​ စာကြည့်​တိုက်ဖြစ်​မည်​။ စာအုပ်​များကို စာကြည့်​တိုက်​တွင်​သာ ဖတ်​ရှုနိုင်သောစာအုပ်​များ (ငှားရမ်းခွင့်​မရှိ​သောစာအုပ်​များ)နှင့် ငှားရမ်းဖတ်​ရှုနိုင်​သောစာအုပ်​များကို စနစ်​တကျ ခွဲခြားထားရမည်။

စာကြည့်​တိုက်​ကိစ္စအဝဝ တာဝန်​ယူ​ဆောင်ရွက်​နိုင်​မည့် ​စာကြည့်​တိုက်​မှူးရှိရမည်​။ စာကြည့်​တိုက်မှူးသည်​​ ခေတ်​ပညာတတ်​ဘွဲ့ရသူ၊ စာကြည့်​တိုက်​ပညာဘွဲ့ရသူ သို့မဟုတ်​ အနည်းဆုံး အ​ခြေခံစာကြည့်​တိုက်​သင်​တန်းဆင်း လက်​မှတ်​ရသူဖြစ်​ရမည်​။ ထို့ပြင် စာကြည့်တိုက် စနစ်တကျဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်​အောင်​ ဆောင်​ရွက်​နိုင်​သူ၊ စာဖတ်​သူများ၏ လိုအပ်​ချက်​နှင့်​အညီ တာဝန်ယူ​ဆောင်​ရွက်​ပေးနိုင်​သူဖြစ်​ရမည်​။ စာကြည့်​တိုက်​မှူးတွင်​ စာကြည့်​တိုက်​အရွယ်​အစားအလိုက်​ စာကြည့်​တိုက်​မှူး၊ လက်​ထောက်​စာကြည့်​တိုက်​မှူး၊ စာကြည့်​တိုက်​လက်​ထောက်​၊ စာကြည့်​တိုက်​အကူ စသည့်​ပုဂ္ဂိုလ်​များ ပါဝင်​ပါသည်​။​ ကျောင်းများတွင်​ စာကြည့်​တိုက်​မှူးတာဝန်​ကို ဆရာ ဆရာမများ အလှည့်​ကျခွဲ​ဝေ​ဆောင်​ရွက်​နိုင်​သည်​။ စာကြည့်​တိုက်​မှူးနှင့်​ တာဝန်​ထမ်း​ဆောင်သူများသည်​ စာအုပ်​များကို အမှတ်​စဉ်​နှင့်​ အမျိုးအမည်​များ ခွဲခြား​ရေးသားခြင်း၊ စာအုပ်များကို စနစ်​တကျ​ နေရာချထားသိမ်းဆည်းခြင်း၊ စာအုပ်​ငှားရမ်းခြင်း စ​သောလုပ်​ငန်းများကို ပူး​ပေါင်းဆောင်​ရွက်​ကြရမည်​ဖြစ်​သည်​။

သုတရသစာအုပ်​များ ဖတ်​ရှုနိုင်​

စာကြည့်​တိုက်​ကို လာ​ရောက်​စာဖတ်​မည့်​၊ စာအုပ်​ငှားရမ်းမည့်​ စာဖတ်​ပရိသတ်​များရှိရမည်​။ စာဖတ်ပရိသတ်​၏ လိုအပ်​ချက်​အလိုက်​ ရွေးချယ်​ဖတ်​ရှုနိုင်​ရန်​ စာကြည့်​တိုက်​မှူးက စီမံဆောင်ရွက်ပေးရမည်​။ ဥပမာ-​ကျောင်းစာကြည့်​တိုက်​ဖြစ်​လျှင်​ ကျောင်းသင်​ဘာသာရပ်​ သင်ရိုးလိုအပ်​ချက်​များနှင့်​ကိုက်​ညီ​သော စာအုပ်​စာတမ်းများ၊​ ကျောင်းသား​ကျောင်းသူများ၏ ပညာရေးအဆင့်​အတန်းနှင့်​အညီ သုတရသစာအုပ်​များ ဖတ်​ရှုနိုင်​အောင်​ စီစဉ်​ပေးရမည်​။ ထို့​ကြောင့်​ စာကြည့်​တိုက်​မှူးသည်​ မိမိစာကြည့်​တိုက်​၏ အမျိုးအစားနှင့်​ ရည်​ရွယ်​ချက်​အလိုက်​ စာဖတ်ပရိသတ်လိုအင်​ကို ဖြည့်​ဆည်း​ပေးတတ်​ရန်​လိုသည်​။

Budget (စာကြည့်​တိုက်​ရန်​ပုံ​ငွေ) သည်​စာကြည့်​တိုက်​ ရေရှည်​တည်​တံ့​ရေးအတွက်​ အလွန်​အရေးပါသည်​။ စာအုပ်​စာတမ်းများ ဝယ်​ယူဖြည့်​ဆည်းရန်​၊ စာကြည့်​တိုက်​သုံးဗီရို၊ စာအုပ်​စင်​၊ စာဖတ်စားပွဲ၊ ကုလားထိုင်​၊​ ကြော်​ငြာသင်​ပုန်း စသည့်​ပရိ​ဘောဂများ ဝယ်​ယူဖြည့်​ဆည်းရန်​စာကြည့်​တိုက်​ရန်​ပုံ​ငွေကို စနစ်​တကျ သုံးစွဲရ​လေသည်​။​ ကျောင်းများတွင်​ နိုင်​ငံ​တော်​က​ ထောက်​ပံ့​ပေးသည့်​ ကျောင်းဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်​ရေးရန်​ပုံ​ငွေမှ စာကြည့်​တိုက်​အတွက်​ အချိုးကျခွဲ​ဝေသုံးစွဲရမည်​ဖြစ်​သည်​။ ရပ်ရွာနှင့်​ မြို့နယ်စာကြည့်တိုက်​များတွင်​ သက်​ဆိုင်​ရာအဖွဲ့အစည်းများ၏​ ထောက်​ပံ့မှုများ၊​စေတနာရှင်​များ၏ လှူဒါန်းမှုများဖြင့်​ လိုအပ်​သလို စနစ်​တကျစီမံခွဲ​ဝေသုံးစွဲရ​ပေသည်​။

စာကြည့်​တိုက်တိုးတက်​အောင်​မြင်​မှုရှိ​စေရန်​ စာကြည့်​တိုက်​ကော်​မတီဖွဲ့စည်းထားရှိရသည်​။ စာကြည့်​တိုက်ကော်​မတီသည်​ ဆောင်​ရွက်​မည့်​လုပ်​ငန်းများ၊​ ရှေ့​ပြေးစီမံကိန်းများ၊​ ရေရှည်​စီမံကိန်းများချမှတ်​ထားရန်​ လိုအပ်​သည်​။ ဥပမာအားဖြင့်​ ကျောင်းစာကြည့်​တိုက်​ကော်​မတီဖွဲ့စည်းပုံကို တင်​ပြရလျှင်​ ကျောင်းများတွင်-

(၁)​ ကျောင်းအုပ်​ကြီး(သို့မဟုတ်​) ဒုတိယ​ကျောင်းအုပ်​ကြီး   - ဥက္ကဋ္ဌ

(၂) လူအများ​လေးစားယုံကြည်​ရသည့်​ ရပ်​မိရပ်​ဖတစ်​ဦး - ဒုတိယဥက္ကဋ္ဌ

(၃) စာကြည့်​တိုက်​စိတ်​ဝင်​စားသည့် ဆရာ ဆရာမ နှစ်​ဦး(သို့) သုံးဦး - အဖွဲ့ဝင်​

(၄)​ ကျောင်းသား​ကျောင်းသူကိုယ်​စားလှယ်​ နှစ်​ဦး - အဖွဲ့ဝင်​

(၅)​ ကျောင်းအကျိုး​တော်​ဆောင်​နှင့်​ မိဘဆရာအသင်းကိုယ်​စားလှယ်​ - အဖွဲ့ဝင်​

(၆) စာကြည့်​တိုက်​မှူး - အတွင်း​ရေးမှူးတို့ ဖြစ်​ပါသည်​။

စာကြည့်​တိုက်​ကော်​မတီ အစည်းအ​ဝေးကို လစဉ်​ပုံမှန်​ (သို့မဟုတ်​) သုံးလတစ်​ကြိမ်​ပြုလုပ်​ပြီး ပုံမှန်စာကြည့်​တိုက်​လုပ်​ငန်းများ၊ စာကြည့်​တိုက်​ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်​ရေး​ရှေ့လုပ်​ငန်းစဉ်​များကို​ ဆွေး​နွေးဆောင်​ရွက်​ကြရန် လိုအပ်​ပါသည်​။

စာကြည့်ပိဋကတ်​တိုက်​

မြန်​မာနိုင်​ငံတွင်​ စာကြည့်​တိုက်​ဟူ​သော​ဝေါဟာရကို အင်္ဂလိပ်​ကိုလိုနီ​ခေတ်​မှစ၍ သုံးစွဲခဲ့သည်​။ စာကြည့်ပိဋကတ်​တိုက်​ဟုလည်း​ ခေါ်ခဲ့ကြသည်​။ ပိဋကတ်​စာ​ပေများ သိုမှီးရာ​နေရာဖြစ်​၍ပင်။ နောက်​ပိုင်းတွင်​ ပိဋကတ်​စာ​ပေများသာမက အခြားဘာသာရပ်​ဆိုင်​ရာ စာအုပ်​စာ​ပေများကိုပါ စုဆောင်းထားရှိအသုံးပြုသည့်​အတွက်​ စာကြည့်​တိုက်​ဟူ​သောဝေါဟာရ တွင်​ကျယ်​လာခဲ့သည်​။ မျက်မှောက်​ခေတ်​တွင်​ စာကြည့်​တိုက်​အမျိုးအစားလေးမျိုးရှိပြီး လွတ်​လပ်​ရေးရပြီး​နောက်​ပိုင်း မြန်မာနိုင်​ငံတွင်​ ထိုစာကြည့်​တိုက်​အမျိုးအစားများ ဖွံ့ဖြိုးလာပါသည်​။ ၎င်းတို့မှာ

(၁) တက္ကသိုလ်​၊ ကောလိပ်​စာကြည့်တိုက်​

(၂) အမျိုးသားစာကြည့်​တိုက်​

(၃) ပြည်​သူ့စာကြည့်​တိုက်​နှင့်​

(၄) အထူးစာကြည့်​တိုက်​တို့ဖြစ်​ကြသည်​။

စာကြည့်​တိုက်​တစ်​ခုဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်​ရေးသည်​ စာကြည့်​တိုက်​မှူး၏ အရည်​အချင်း​အပေါ်၌ မူတည်သည်​။ စာကြည့်​တိုက်​မှူးတွင်​ ရှိရမည့်​အရည်​အချင်းများမှာ-

(၁) ဆက်​ဆံ​ရေး​ကောင်းမွန်​သော အရည်အချင်း (Communication skills)

(၂) စီမံခန့်​ခွဲနိုင်​သောအရည်​အချင်း (Management skills)

(၃) နည်းပညာများကို တတ်​ကျွမ်း​သော အရည်​အချင်း (Technology skills)

(၄) ခေါင်း​ဆောင်​နိုင်​သောအရည်​အချင်း (Leadership skills)

(၅) သင်​ကြားသင်​ယူလို​သောအရည်​အချင်း (Teaching and Learning skills)

(၆) သု​တေသနလုပ်​ငန်းများကို စိတ်​ဝင်​စားသောအရည်အချင်း (Research Works skills) တို့ဖြစ်သည်။

စာကြည့်​တိုက်​မှူးသည်​ စာဖတ်​သူများ၊ ပြင်ပပုဂ္ဂိုလ်​များ၊ အဖွဲ့အစည်းများနှင့်​ ဆက်​သွယ်​ဆောင်​ရွက်ရသူဖြစ်​သဖြင့်​ ဆက်​သွယ်​ရေးအရည်​အချင်း(Communication skills)ရှိမှသာ မိမိ၏ စာကြည့်တိုက်​ တိုးတက်​အောင်​မြင်​နိုင်​သည်​။ ဆက်​သွယ်​ရေးအရည်​အချင်းများတွင်​ လူအများနှင့်​ပြေပြစ်​စွာ​ ပေါင်းသင်းဆက်​ဆံတတ်​ခြင်း၊ သည်းခံစိတ်​အနွံတာခံစိတ်​ရှိခြင်း၊ လုံ့လဝီရိယရှိခြင်း၊ လူမှုဝန်​ထမ်းစိတ်​ရှိခြင်း၊ ကိုယ်​ကျိုးမဖက်​ဘဲအများအကျိုးအတွက်​ စေတနာထက်​သန်​စွာဖြင့် ဆောင်ရွက်​လိုစိတ်​ရှိခြင်း၊ အရပ်​ဒေသဝန်းကျင်​၏ အရိပ်​အကဲ၊ စာဖတ်​ပရိသတ်​၏ အရိပ်​အကဲကို လိမ္မာပါးနပ်​စွာ သုံးသပ်​နိုင်​ခြင်းတို့ပါဝင်​သည်​။

စာကြည့်​တိုက်​မှူးသည်​ စာကြည့်​တိုက်​ကို စီမံခန့်​ခွဲရာတွင် ကျွမ်းကျင်​ခြင်း၊ မိမိလုပ်​ငန်း​ အောင်​မြင်ရေးအတွက်​ အမှန်​တရားကိုသာ ​ရှေးရှုလုပ်​ကိုင်​ခြင်း၊ အလုပ်​ကိုစိတ်​ဝင်​စားမှု ချစ်​မြတ်​နိုးမှုရှိခြင်း၊ လိုအပ်​သော စာကြည့်​တိုက်​သုံးပရိ​ဘောဂများကို ဝယ်​ယူဖြည့်​ဆည်းတတ်​ခြင်း၊ ကြီးကြပ်​ထိန်းသိမ်းတတ်​ခြင်းစ​သော အရည်​အချင်းများ ရှိရ​ပေမည်​။

စာကြည့်​တိုက်​မှူးသည်​ ခေတ်​နှင့်​အညီ လျင်​မြန်​စွာ​ပြောင်းလဲတိုးတက်​နေ​သော သတင်းနှင့်​ဆက်သွယ်​ရေးနည်းပညာ (Information and Communication Technology) များကို မျက်ခြည်မပြတ်​ လေ့လာသိရှိ​နေရမည်​ဖြစ်​သည်​။ ကွန်​ပျူတာ၊ အင်​တာနက်​အသုံးပြုတတ်​ခြင်း၊ စာကြည့်​တိုက်​လုပ်​ငန်းဆိုင်​ရာ စက်​ပစ္စည်းများ နည်းပညာများအ​ကြောင်းသိရှိခြင်း၊​ ခေတ်​နှင့်​အညီ အချက်​အလက်​ရှာ​ဖွေနိုင်​သော နည်းပညာများ တတ်​ကျွမ်းခြင်း၊ အင်​တာနက်​မှ သတင်းအချက်အလက်​များကို စိစစ်​လမ်းညွှန်​ပေးနိုင်​ခြင်း၊ သင်​ကြား​ပေးနိုင်​သည့်​ နည်းပညာတတ်ကျွမ်းခြင်း အရည်​အချင်းများ ရှိရမည်​။

ထို့ပြင်​ စာကြည့်​တိုက်​မှူးသည်​ သင်​ကြား​ရေး၊ သင်​ယူ​ရေးနှင့်​ သု​တေသနလုပ်​ငန်းများကို အ​ထောက်အပံ့​ပေးနိုင်​ရမည်​။ ထိုသို့ အ​ထောက်အပံ့​ပေးနိုင်​ရန်​ တစ်​သက်​တာသင်​ယူလိုစိတ်​ရှိခြင်း၊ ပညာဗဟုသုတရှာမှီးလိုစိတ်​၊ ဖြန့်​ဖြူးလိုစိတ်​ရှိခြင်း၊ စာ​ပေဝါသနာပါခြင်း၊​ ခေတ်​နှင့်​အညီ ရင်ပေါင်တန်းလိုက်​နိုင်​ခြင်း၊ အင်္ဂလိပ်​ဘာသာကို အ​ခြေခံအဆင့်​နားလည်​တတ်​ကျွမ်းခြင်းတို့ ပြည့်စုံရမည်​။

ရုပ်​ပိုင်းဆိုင်​ရာနှင့်​ စိတ်​ပိုင်းဆိုင်​ရာ ပြုစုပျိုးထောင်​ပေးနိုင်​သည့်​​နေရာ

စာကြည့်​တိုက်​များသည်​ ပြည်​သူလူထုအသိဉာဏ်​တိုးပွား​စေရန်​သာမက လူမှု​ရေး၊ ယဉ်​ကျေးမှုတိုးတက်​စေ​သော၊ လူ​နေမှုအဆင့်​အတန်းမြင့်​မား​အောင်​ မြှင့်​တင်​ပေး​သော​ နေရာများဖြစ်သဖြင့်​ အနာဂတ်​လူ့အရင်းအမြစ်​များကို တစ်​သက်​တာ သင်​ယူလို​သော အလေ့အထရှိသူများ (Lifelong Learners)နှင့်​ တာဝန်​သိစိတ်​ရှိ​သော နိုင်​ငံသားကောင်းများ(Responsible Citizens)ဖြစ်​လာ​စေရန်​ပြုစုပျိုး​ထောင်​ပေးနိုင်​သော​ နေရာများဖြစ်ပေသည်​။ ကျွန်ုပ်​တို့ စာသင်​ကျောင်းများတွင်​ ကျောင်းစာကြည့်​တိုက်​သည်​ ကျောင်းသား ကျောင်းသူများအတွက်​ စာဖတ်​သည့်​အ​လေ့အကျင့်​ကောင်းများ၊ စိတ်​ဓာတ်​အ​တွေးအခေါ် မှန်​ကန်​ကောင်းမွန်​ခြင်းများ လက်​တွေ့လုပ်​ဆောင်​နိုင်​သော ရုပ်​ပိုင်းဆိုင်​ရာနှင့်​ စိတ်ပိုင်းဆိုင်​ရာဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်​မှုများရရှိ​အောင်​ ပြုစုပျိုးထောင်​ပေးနိုင်​သည့်​​နေရာဖြစ်​ရာ စာကြည့်တိုက်​များ အစဉ်​သက်​ဝင်​လှုပ်​ရှား​အောင်ကြိုးပမ်းကြရမည်​ဖြစ်​ပေသည်​။ ။

ကိုးကား

- စာကြည့်တိုက်အသိပညာသင်တန်း မှတ်စုများ

- ကျောင်းစာကြည့်တိုက်လက်စွဲ