Skip to main content

နိုင်ငံ၏ စီးပွားရေးကို ထိခိုက်စေသည့် တရားမဝင် ငွေကြေးလွှဲပြောင်းခြင်း

မေယု-မျိုးအောင် (MANA)

မြန်မာနိုင်ငံတွင် ပြည်ပကို ငွေလွှဲလုပ်ငန်းလုပ်ကိုင်ခွင့် ဘဏ်လုပ်ငန်းလိုင်စင်ကို နိုင်ငံပိုင် ဘဏ်သုံးခု၊ ပြည်တွင်းပုဂ္ဂလိကဘဏ် ၁၉ ခု၊ နိုင်ငံ ခြားဘဏ်များ၏ ဘဏ်ခွဲ ၁၃ ခု စုစုပေါင်း ၃၅ ခုအား လုပ်ကိုင်ခွင့်ပြုထားသော်လည်း ပြည်တွင်းဘဏ် ၁၉ ခုအနက် ၁၃ ခုသာ အမှန်တကယ် လုပ်ကိုင် လျက်ရှိသည်။ ဘဏ်များအနေဖြင့် ငွေလွှဲခြင်းဆိုင် ရာလုပ်ငန်းစဉ်အဆင့်ဆင့်တွင် ခေတ်နှင့်လိုက်လျော ညီထွေမရှိတော့သည့် လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများ ဆက်လက်ကျင့်သုံးနေခြင်းက တရားမဝင်ငွေလွှဲခြင်းကို တွန်းအားပေးရာရောက်စေသည်။

ဘဏ်လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်သူများ

မြန်မာနိုင်ငံသည် ပြည်ပနိုင်ငံများသို့ ရွှေ့ပြောင်းလုပ်သားအဖြစ် အများအပြားသွားရောက် လုပ်ကိုင်နေသည့် နိုင်ငံဖြစ်သည်နှင့်အညီ ပြည်တွင်းသို့ ဟွန်ဒီစနစ်ဖြင့် ငွေလွှဲပို့မှုသည် တစ်နှစ်လျှင် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ငါးဘီလီယံကျော်ရှိကြောင်း ဘဏ်လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်သူများက ခန့်မှန်း ထားရာ ယင်းလုပ်ငန်းသည် တိုင်းပြည်အတွက် များစွာအကျိုးဖြစ်ထွန်းစေသည့် လုပ်ငန်းဖြစ်သည်။

ဟွန်ဒီငွေလွှဲလုပ်ငန်းသည် မြန်မာနိုင်ငံ၌ နှစ်ပေါင်းများစွာ သက်ဆိုးရှည်နေသော ငွေကြေး ခဝါချမှုများကို ကျားကန်ပေးနေသည့် လုပ်ငန်းတစ်ရပ်လည်းဖြစ်ရာ ယင်းလုပ်ငန်းများ တရားဝင် ဖြစ်လာပါက စိန်ခေါ်မှုများစွာဖြင့် ရင်ဆိုင်ရဖွယ်ရှိသည်။ ပြည်ပရောက် မြန်မာနိုင်ငံသားများ ပြည်တွင်းသို့ လုံခြုံစိတ်ချမှုရှိစွာဖြင့် ငွေများလွှဲ ပို့နိုင်မည်ဖြစ်သော်လည်း ပြည်တွင်း၊ ပြည်ပ ငွေလွှဲခြင်းလုပ်ငန်းများ၌ ငွေကြေးခဝါချမှုများနှင့် အကြမ်းဖက်မှုအတွက် ထောက်ပံ့သည့် ကိစ္စရပ်များ ရှိလာနိုင်သဖြင့် ယင်းလုပ်ငန်းများအပေါ် စနစ်တကျစောင့်ကြည့်ရေးမှာ အရေးပါသည့်ကိစ္စ ဖြစ်လာပေမည်။

ပြည်တွင်း၊ ပြည်ပငွေလွှဲရာ၌ ကုန်သွယ်မှု ဆိုင်ရာကိစ္စများတွင် နိုင်ငံခြားငွေစာရင်းရှင်တစ်ဦး နှင့်တစ်ဦး အပြန်အလှန်ရောင်းဝယ်မှုများ၊ တရားမဝင်နည်းလမ်းအမျိုးမျိုးဖြင့် ရရှိထားသော ငွေကြေးများမှာ ဟွန်ဒီစနစ်အတွင်း ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့် လည်ပတ်လျက်ရှိသည်။ ၂၀၁၅ ခုနှစ် စက်တင်ဘာလက ထုတ်ပြန်ခဲ့သော အမေရိကန်နိုင်ငံ ဝါရှင်တန် မြို့အခြေစိုက် ကမ္ဘာ့ငွေကြေးဆိုင်ရာ စောင့်ကြည် လေ့လာရေးအဖွဲ့ (Global Financial Integrity - GFI)၏ အစီရင်ခံစာတွင် မြန်မာနိုင်ငံသည် လွန်ခဲ့သော နှစ်ပေါင်း ၅ဝ ကျော် ၁၉၆ဝ ပြည့်နှစ်မှ ၂၀၁၃ ခုနှစ်အတွင်း အဂတိလိုက်စားမှု၊ ရာဇဝတ်မှု၊ အခွန်တိမ်းရှောင်မှု၊ မူးယစ်ဆေးဝါးရောင်းဝယ်မှုတို့နှင့် ဆက်စပ်သော ငွေမည်းများ ပြည်ပသို့စီးထွက် ခဲ့သည့်ပမာဏမှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂၀ ဘီလီယံ အထိရှိကြောင်း ဖော်ပြထားသည်။

မြန်မာနိုင်ငံတွင် နိုင်ငံအတွင်း လှည့်ပတ်သုံးစွဲ နေသော ငွေကြေးစနစ်ကို ဘဏ်လုပ်ငန်းများဖြင့် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပြီး တိုးတက်ခေတ်မီလာသည့် သတင်းအချက်အလက်နှင့် နည်းပညာခေတ်တွင် မိုဘိုင်းဝန်ဆောင်မှုစနစ်အမျိုးမျိုးဖြင့်ပါ တွင်ကျယ်စွာ အသုံးပြုလာနိုင်ပြီဖြစ်သည်။ လုံခြုံစိတ်ချ စွမ်းရည်ပြည့်ဝသည့် အမျိုးသားငွေပေးချေသည့်စနစ်ကို အကောင်အထည်ဖော်ရာ၌ မိုဘိုင်းငွေပေး ချေမှုများမှတစ်ဆင့် ငွေကြေးလွှဲပြောင်းဝန်ဆောင် မှုလုပ်ငန်းများကို ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့် ဆောင်ရွက် နေကြသည်ကို တွေ့ရမည်ဖြစ်သည်။ မသမာသူများက မိုဘိုင်းငွေပေးချေမှု လုပ်ငန်းအချို့ကို အသုံးချ၍ မရိုးသားသောနည်းလမ်းများဖြင့် တရားမဝင်ငွေလွှဲပြောင်းမှုများနှင့် ငွေကြေးလိမ်လည်မှုများ လုပ်ဆောင်လာသည်ဟု သိရှိရသည်။ ထို့အပြင် နယ်စပ်ဖြတ်ကျော် ငွေကြေးပေးချေမှုများ ဆောင်ရွက်ရာတွင် လည်းကောင်း၊ ပြည်တွင်း/ပြည်ပမှ ငွေကြေးလွှဲပြောင်း ပေးပို့ရာတွင်လည်းကောင်း၊ ငွေကြေးခဝါချမှုနှင့် အကြမ်းဖက်မှုကို ထောက်ပံ့ပေးသည့် ဥပဒေဖောက်ဖျက်သော ပြုလုပ် မှုများရှိလာသည်ကို တွေ့ရသည်။ တရားဝင်မိုဘိုင်း ဝန်ဆောင်မှုကိုအသုံးချ၍ ငွေကြေးလိမ်လည်မှု၊ ငွေကြေးခဝါချမှု၊ အကြမ်းဖက်မှုတို့ကို ကာကွယ် တိုက်ဖျက်သွားရန် လိုအပ်လာသည်။ မိုဘိုင်း ငွေကြေးဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများအတွက် စည်းမျဉ်းစည်းကမ်း ထပ်မံသတ်မှတ်ရန် လိုအပ်လာသည်။

မြန်မာနိုင်ငံတွင် ငွေကြေးခဝါချမှုများ နှစ်ပေါင်းများစွာ သက်ဆိုးရှည်စေရန် ကျားကန် ပေးနေသည်မှာ အဆိုပါ ဟွန်ဒီငွေလွှဲလုပ်ငန်းများက အဓိကဖြစ်သည်။ အဝေးဟု တင်စားခေါ်ဝေါ်သည့် တရားမဝင်ငွေလွှဲပြောင်းမှုများ၊ နိုင်ငံခြား ငွေစာရင်း ရှင်တစ်ဦးနှင့်တစ်ဦး အပြန်အလှန်ရောင်းဝယ်မှုများ၊ တရားမဝင်နည်းလမ်းအမျိုးမျိုးဖြင့် ရရှိထားသော ငွေကြေးများ ဟွန်ဒီစနစ်ထဲတွင် ကျယ်ကျယ် ပြန့်ပြန့် လည်ပတ်လျက်ရှိသည်။

အိမ်ခြံမြေကဲ့သို့ မရွှေ့မပြောင်းနိုင်သည့် ပစ္စည်းဝယ်ယူခြင်း

ငွေမည်းပိုင်ရှင်များသည် ငွေဖြူဖြစ်အောင် လျှော်ဖွပ်ရာ၌ ဘဏ်တစ်ခုတည်းရှိ ငွေစာရင်းသို့ ပမာဏများပြားသည့်ငွေများ ထည့်သွင်းလေ့မရှိပေ။ ပုဂ္ဂလိကဘဏ်များတွင် အမည်အမျိုးမျိုးဖြင့် သီးခြားစီဖွင့်လှစ်ခြင်း၊ သားသမီးများ၏ အမည်ဖြင့် ဖွင့်လှစ်ခြင်း၊ ငွေစုလက်မှတ်ဝယ်ယူခြင်းမျိုးဖြင့် သိမ်းဆည်းလေ့ရှိသကဲ့သို့ အိမ်ခြံမြေကဲ့သို့ မရွှေ့ မပြောင်းနိုင်သည့် ပစ္စည်းဝယ်ယူခြင်းဖြင့် ငွေဖြူ ဖြစ်စေရန် လျှော်ဖွပ်လေ့ရှိသည်။ ဘဏ်ထဲရှိ ၎င်းတို့ ၏ ငွေစာရင်းမှငွေများအား အလှမ်းဝေးသည့် ဘဏ်များထံ နည်းနည်းချင်းစီ ထပ်မံလွှဲပြောင်းခြင်း၊ အစုရှယ်ယာဝယ်ခြင်း၊ ကုန်ပစ္စည်းဖိုး ငွေပေးချေခြင်း၊ ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းတစ်ခုခုထံတွင် ငွေချေခြင်းများဖြင့် ခြေရာဖျောက်လေ့ရှိသည်။ ဟွန်ဒီစနစ်သည် နိုင်ငံ၏စီးပွားရေးကို တိုက်ရိုက်သော်လည်းကောင်း၊ သွယ်ဝိုက်၍ သော်လည်းကောင်း ထိခိုက်စေသည်။

လုပ်ငန်းအာမခံငွေနှင့် လုပ်ငန်းတွင်း လှည့်လည်သုံးစွဲငွေ

မြန်မာနိုင်ငံသည် ပြည်ပနိုင်ငံများသို့ ရွှေ့ပြောင်းလုပ်သားအဖြစ် အများအပြား သွားရောက် လုပ်ကိုင်နေသည့် နိုင်ငံဖြစ်သည်။ ပြည်တွင်းသို့ ဟွန်ဒီစနစ်ဖြင့် ငွေလွှဲပို့မှုသည် တစ်နှစ်လျှင် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ငါးဘီလီယံကျော် ရှိကြောင်း ဘဏ်လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်သူများက ခန့်မှန်းထားရာ ဟွန်ဒီငွေလွှဲလုပ်ငန်းသည် တိုင်းပြည်အတွက် ကောင်းကျိုး၊ ဆိုးကျိုးနှစ်ခုစလုံး အပေါ် သက်ရောက်မှုရှိနေသည်။ ဟွန်ဒီဝန်ဆောင်မှုသည် ပြည်ပရောက် မြန်မာများ၏ လိုအပ်ချက်ကို ဖြည့်ဆည်းနိုင်ဆုံး လုပ်ငန်းတစ်ခုဖြစ်နေသည်မှာ မည်သူမျှမငြင်းနိုင်သည့် အချက်ဖြစ်ရာ ဟွန်ဒီလုပ်ငန်းကို နှိမ်နင်းရေးထက် လုံခြုံစိတ်ချမှုရှိသည့် တရားဝင် ငွေရေးကြေးရေး လုပ်ငန်းဖြစ်လာစေရန် လမ်းဖွင့်ပေးသင့်သည်။ ပြည်ပငွေလွှဲ လိုင်စင်လုပ်ငန်းလုပ်ကိုင်ရန် လျှောက်ထားသူများသည် သက်ဆိုင်ရာနိုင်ငံများတွင် ကိုယ်စားလှယ်များ ထားရှိ၍လည်းကောင်း၊ ဘဏ်များနှင့်ချိတ်ဆက်၍ လည်းကောင်း၊ ရုံးခွဲများဖွင့်လှစ်၍လည်းကောင်း၊ သတင်းအချက်အလက် အိုင်တီနည်းပညာကို အသုံးပြု၍လည်းကောင်း၊ ဆောင်ရွက်မည့်ပုံစံအလိုက် လိုင်စင် လျှောက်ထားရာတွင် ဖော်ပြရမည် ဖြစ်သည်။ ပြည်ပငွေလွှဲလုပ်ငန်းလိုင်စင် ရရှိသူများသည် ငွေလွှဲလုပ်ငန်းဆောင်ရွက်ရာတွင် ပြည်တွင်း ကျပ်ငွေဖြင့်သာ ဆောင်ရွက်ရမည်ဖြစ်ပြီး လုပ်ငန်း အာမခံငွေနှင့် လုပ်ငန်းတွင်း လှည့်လည်သုံးစွဲငွေ ထားရှိရမည်ဖြစ်သည်။

ဟွန်ဒီဈေးကွက်သည် ပြည်ပရောက် မြန်မာလုပ်သားများက ငွေလွှဲခြင်းများ၊ နယ်စပ်ကုန်သွယ် မှုများမှ ငွေလွှဲခြင်းများအကြား ကြီးမားစွာပျံ့နှံ့ လျက်ရှိသည်။ မြန်မာနိုင်ငံ၏ နယ်စပ်ကုန်သွယ်မှုတွင် အများဆုံးကုန်သွယ်မှုပြုနေသည့် တရုတ်နှင့်ထိုင်းနိုင်ငံတို့တွင် ဟွန်ဒီတရားမဝင် လမ်းကြောင်းဖြင့် ငွေလွှဲနေခြင်းများရှိသည်။ ပြည်ပရောက် မြန်မာ နိုင်ငံသား အလုပ်သမားများ၏ ငွေလွှဲပေးပို့ခြင်းများ တွင်လည်း တရားမဝင်ငွေလွှဲသည့် နည်းလမ်းဖြင့် ပေးပို့ခြင်းများရှိသည်။ မြန်မာရွှေ့ပြောင်း အလုပ်သမားများသည် ရရှိသောလစာငွေများကို ပြန်လည်ပို့ဆောင်ရာတွင် ပြည်တွင်းဘဏ်များနှင့် ချိတ်ဆက်၍ ငွေလွှဲမှုများရှိသော်လည်း အများစုမှာ တရားမဝင်ငွေလွှဲလုပ်ငန်းဟွန်ဒီကို အသုံးပြုပေးပို့ ကြသည်။ တရားမဝင် ငွေလွှဲဒိုင်များက မြန်မာနိုင်ငံမှ ပြည်တွင်းလုပ်ငန်းရှင်များနှင့် ချိတ်ဆက်ကာ အလုပ် သမားများ ပေးပို့သော နိုင်ငံခြားငွေကို အသုံးပြု၍ ပြည်တွင်းသို့ ပစ္စည်းများ ပြန်လည်တင်သွင်း သည့် နည်းလမ်းကို အသုံးပြုလေ့ရှိသည်ဟု သိရသည်။

ပြည်ပနိုင်ငံများသို့ တရားဝင် သွားရောက် လုပ်ကိုင်သူများသည် သက်ဆိုင်ရာ အေဂျင်စီနှင့် ချိတ်ဆက်ထားသော ပြည်တွင်းဘဏ်များမှ ပြန်လည်ပေးပို့နိုင်သော်လည်း တရားမဝင် သွားရောက်သူများသည် ပွဲစားများဖြင့်သာ ငွေပြန်ပို့နိုင်သေးကြောင်း ပြည်ပရောက် မြန်မာအလုပ်သမားများထံမှ သိရသည်။ မြန်မာနိုင်ငံမှ ပြည်ပသို့ သွားရောက်လုပ်ကိုင်နေသူ ငါးသန်းကျော်ရှိသည့်အနက် တရားဝင်များလည်းရှိသကဲ့သို့ တရားမဝင် သွားရောက်လုပ်ကိုင် သူများလည်းရှိသည်။ တရားမဝင်အလုပ်သမားများက ငွေလွှဲပွဲစားများမှတစ်ဆင့် ငွေလွှဲရာတွင် ငွေလွှဲခနှုန်းထားများသည် ဘဏ်ပေါက်ဈေးထက် ပိုမိုများပြားပြီး ကာလပေါက်ဈေး ငွေကြေးတန်ဖိုးထက် ဈေးနှိမ်၍ ငွေလွှဲရကြောင်း သိရသည်။ မြန်မာနိုင်ငံသို့ တရားဝင်ငွေလွှဲ လမ်းကြောင်းဖြင့် လွှဲနိုင်သည့်အတွက် မိမိငွေကြေးကို စိတ်ချစွာလွှဲနိုင်မည့် အကျိုးကျေးဇူးခံစားရမည် ဖြစ်သည်။

ပြည်ပငွေလွှဲလုပ်ငန်း လုပ်ဆောင်ရန် လိုင်စင်သက်တမ်းသုံးနှစ်

ပြည်ပရောက် အလုပ်သမားများ၏ ငွေများ၊ ဘဏ်များနှင့်ချိတ်ဆက်၍ လိုင်စင်ဖြင့် တရားဝင် ငွေလွှဲလမ်းကြောင်းမှ လွှဲနိုင်ခြင်းအားဖြင့် အလုပ်သမားများ၏ ငွေများဆုံးရှုံးနိုင်မှုမှ ကင်းဝေးမည် ဖြစ်သည်။ နိုင်ငံအတွင်း စီးဝင်လာမည့် ငွေပမာဏ အချက်အလက်များကိုလည်း ရရှိမည်ဖြစ်သည်။ ပြည်ပငွေလွှဲလုပ်ငန်း လုပ်ဆောင်ရန် လိုင်စင် သက်တမ်း သုံးနှစ် သတ်မှတ်ထားကြောင်း သိရ သည်။ ကုန်သွယ်ရေးဆိုင်ရာ ပမာဏကြီးမားသည့် ငွေလွှဲခြင်းများသည် ဘဏ်လမ်းကြောင်းမှ သွားရ မည်ဖြစ်သော်လည်း မည်သည့်အတွက်ကြောင့် တရားဝင်မသွားရခြင်း၏ အကြောင်းရင်းကို ပြန်လည်သုံးသပ်ရန် လိုအပ်သကဲ့သို့ ဝန်ဆောင်မှု ပေးသည့် ဘဏ်များသည် ဝန်ဆောင်မှုကို ပိုကောင်း အောင်လုပ်ရန် လိုအပ်သည်ဟု စီးပွားရေးပညာရှင်များနှင့် ဘဏ်ပညာရှင်များက ဆိုသည်။

မိုဘိုင်းငွေရေးကြေးရေး ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများတွင် ဆောင်ရွက်ရသည့် အီလက်ထရွန်နစ် စနစ်ဖြင့် ဆက်သွယ်ဆောင်ရွက်သူများအား ကောင်းစွာသိရှိခြင်း လုပ်ငန်းစဉ်ကို နိုင်ငံတကာ စံနှုန်းများနှင့်အညီ မိုဘိုင်းငွေကြေးစာရင်းများတွင် ဖြည့်စွက်ထားသည့်အမည်၊ နိုင်ငံသားစိစစ်ရေး ကတ်ပြားအမှတ်နှင့် ဆင်းကတ်နံပါတ်တို့အား လူဝင်မှုကြီးကြပ်ရေးနှင့် ပြည်သူ့အင်အားဝန်ကြီး ဌာနမှ အီလက်ထရွန်နစ်မှတ်ပုံတင်ခြင်း ဒေတာဘေ့စ်နှင့် ဆက်သွယ်ရေးဦးစီးဌာန၏ ဆင်းကတ် မှတ်ပုံတင်ခြင်း၊ ဒေတာဘေ့စ်များရှိ အချက်အလက် များဖြင့် တိုက်ဆိုင်စစ်ဆေးခြင်း လုပ်ငန်းများကို ဆောင်ရွက်သွားရမည်ဖြစ်သည်။ မိုဘိုင်းငွေကြေး ဝန်ဆောင်မှုကို အသုံးပြုသူများအနေဖြင့် ဆက်သွယ်ဆောင်ရွက်သူများအား ကောင်းစွာသိရှိခြင်း အချက်အလက်များ ပြည့်စုံစွာဖြည့်စွက်သွားရန် လိုအပ်သည်။

မိုဘိုင်းငွေကြေးစာရင်းများ

ငွေကြေးဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများကို လုံခြုံစိတ်ချစွာဖြင့် စနစ်တကျလည်ပတ်ရေး ဆောင်ရွက် နိုင်ရန်အတွက် သတ်မှတ်ထားသော စည်းမျဉ်း စည်းကမ်းများကို လိုက်နာဆောင်ရွက်ရမည် ဖြစ်သည်။ အချက်အလက်ဖြည့်သွင်းခြင်းကို သတ်မှတ်ကာလအတွင်း ဆောင်ရွက်နိုင်ခြင်းမရှိ သည့် မိုဘိုင်းငွေကြေးစာရင်းများအား အပြီးတိုင် ပိတ်သိမ်းသွားမည်ဟု သိရသည်။ မြန်မာနိုင်ငံတော် ဗဟိုဘဏ်၏ တရားဝင်ခွင့်ပြုချက်ဖြင့် လုပ်ငန်း ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသော ဘဏ်ဦးဆောင်မှုပုံစံဖြင့် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည့် မိုဘိုင်းပေးဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများ၊ မိုဘိုင်းဘဏ်လုပ်ငန်းဆောင်ရွက်ခွင့် ရရှိထားသော ဘဏ်များနှင့် ချိတ်ဆက်ဆောင်ရွက်နေသည့် လုပ်ငန်းများ၊ မိုဘိုင်းငွေရေးကြေးရေး ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများ၊ ရောင်းချသူကိုယ်စား ငွေကောက်ခံရှင်းလင်းသည့်စနစ် ဝန်ဆောင်မှု လုပ်ငန်းစသည့် မိုဘိုင်းငွေပေးချေမှု အသုံးပြုသူများအနေဖြင့် နီးစပ်ရာကိုယ်စားလှယ်များ/ ဘဏ်များသို့ သွားရောက်၍ မိမိတို့၏ကိုယ်ရေးအချက် အလက်များအား အဆင့် ၂ (Level 2) အဆင့်သို့ အချိန်မီမြှင့်တင်ရန် လိုအပ်သည်။

အဆင့် ၂ (Level 2) အဆင့်သို့တိုးမြှင့်လိုခြင်း မရှိသော မိုဘိုင်းငွေကြေးစာရင်းပိုင်ရှင်များအနေ ဖြင့် မိမိတို့လက်ကျန်ငွေများအား အသုံးပြုနိုင်မည့် နည်းလမ်းများကို ဘဏ်များ၊ မိုဘိုင်းငွေရေးကြေးရေး ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများနှင့် ဆက်သွယ်ဆောင်ရွက်ကြရန် မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ်က စက်တင်ဘာ လ ၁၆ ရက်နေ့တွင် အသိပေးထားသည်။ မိုဘိုင်း စနစ်ဖြင့် ငွေကြေးလွှဲပြောင်းပေးပို့ ဆောင်ရွက်နေကြသော ပြည်သူများနှင့် မိုဘိုင်းငွေကြေးဝန်ဆောင် မှုလုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်နေကြသော ပြည်သူများအနေဖြင့် ယခုထပ်မံအဆင့်မြှင့်တင် ဆောင်ရွက်နေ သော ငွေကြေးလုပ်ငန်းစဉ်များအပေါ် နားလည်မှုရှိစွာဖြင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ကြရန် လိုအပ်သည်။ လတ်တလောတွင် ငွေကြေးလွှဲပြောင်းပို့ဆောင်မှုများနှင့် ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများ၌ အခက်အခဲများရှိ မည်ဖြစ်သော်လည်းနောင်တွင် ပြန်လည်အဆင်ပြေ လာမည်ဖြစ်၍ အမျိုးသားအကျိုးစီးပွားနှင့် လုံခြုံမှု အတွက် အားလုံးဝိုင်းဝန်းပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ဖို့ လိုအပ်သည်။

ဟွန်ဒီငွေလွှဲလုပ်ငန်း

အစိုးရအနေဖြင့် ဟွန်ဒီငွေလွှဲလုပ်ငန်းကို ငွေမည်းများ လျှော်ဖွပ်ရာနေရာအဖြစ် အသုံးချမှု မဖြစ်ပေါ်စေရေးအတွက် စနစ်တကျစောင့်ကြည့် အရေးယူခြင်း၊ ပြည်ပရွှေ့ပြောင်းလုပ်သားများ၊ အသုံးပြုနေသည့် တရားမဝင်ဟွန်ဒီငွေလွှဲလုပ်ငန်းများ တရားဝင်ဖြစ်လာစေရေးအတွက် နည်းလမ်း ရှာဖွေခြင်းများကို လိုအပ်သည်။ ပြည်ပငွေလွှဲခြင်း လုပ်ငန်းသည် ကောင်းကျိုး၊ ဆိုးကျိုးနှစ်ခုစလုံး ရှိလာနိုင်သည်ဖြစ်ရာ အာဏာပိုင်များအနေဖြင့် ယင်းငွေလွှဲလုပ်ငန်းကို ငွေမည်းများ လျှော်ဖွပ်ရာ နေရာအဖြစ် အသုံးချမှု မဖြစ်ပေါ်စေနိုင်ရေးအတွက် စနစ်တကျ စောင့်ကြည်ခြင်း၊ ငွေကြေးခဝါချမှု တိုက်ဖျက်ရေးဥပဒေကို ထိရောက်စွာ အကောင်အထည်ဖော်ခြင်း၊ တည်ဆဲနိုင်ငံခြားသုံးငွေ စီမံခန့်ခွဲမှုဥပဒေတွင် ပြဋ္ဌာန်းထားသော ပြစ်မှုပြစ်ဒဏ်ကို ခေတ်ကာလနှင့်လိုက်လျောညီထွေ ဖြစ်စေရန် ပြင်ဆင်မှုများကို အကောင်အထည် ဖော်နိုင်ပါက တရားမဝင်ငွေကြေးများ တရားဝင်ဖြစ်လာကာ ငွေကြေးစီးဆင်းမှုမှန်ကန်ရေးအတွက် များစွာအထောက်အကူပြုစေမည် ဖြစ်ပါကြောင်း ရေးသားလိုက်ရပါသည်။ ။