
ကရင်ပြည်နယ်အတွင်း မိုးအဆက်မပြတ်ရွာသွန်းမှုကြောင့် မြစ်ရေ၊ ချောင်းရေလျှံခြင်း၊ မြေပြိုကျခြင်းများ ဖြစ်ပေါ်လျက်ရှိခြင်းကြောင့် သြဂုတ် ၇ ရက်က မြဝတီ – ကော့ကရိတ် အာရှကားလမ်းမကြီး၊ တောနော် ရေတံခွန်အနီး မိုင်တိုင်အမှတ်(၁၄၉)နှင့် (၁၅၀) အကြား နေရာတွင် ကားလမ်းအောက်ခံမြေသားအကျယ် ၃၃ ပေရှိ ကတ္တရာခင်းကားလမ်း အရှည်ပေ ၁၅၀ ခန့် ပဲ့ကျပျက်စီးခဲ့ရာ ယာဉ်သွားလာမှုယာယီရပ်ဆိုင်း ထားရပြီး အဆိုပါလမ်းပိုင်း အမြန်ဆုံးပြန်လည်ပြုပြင်နိုင်ရေးနှင့်ပတ်သက်၍ ဆောင်ရွက်သွားမည့်အခြေအနေ များကို ကရင်ပြည်နယ် လမ်းဦးစီးဌာနမှ ညွှန်ကြားရေးမှူး ဦးအောင်ညိုအား ဩဂုတ် ၉ ရက်တွင် တွေ့ဆုံ မေးမြန်းခဲ့ပါသည်။
မေး ။ သြဂုတ် ၇ ရက်က မိုးအဆက်မပြတ် ရွာသွန်း
မှုကြောင့် မြဝတီ - ကော့ကရိတ် အာရှ လမ်းပိုင်း မြေပြိုမှုဖြစ်သွားတဲ့အတွက် မော်တော် ယာဉ်တွေ သွားလာမှုရပ်ဆိုင်းသွားတယ်လို့ သိရပါ တယ်။ ဒါနဲ့ပတ်သက်ပြီး ဘယ်လိုဆောင်ရွက်ထား တယ်ဆိုတာသိလိုပါတယ်။
ဖြေ ။ အာရှလမ်းမကြီး မြေပြိုမှုနဲ့ပတ်သက်ပြီး
သြဂုတ် ၉ ရက်က ကရင်ပြည်နယ် လုံခြုံရေးနှင့် နယ်စပ်ရေးရာဝန်ကြီး ဗိုလ်မှူးကြီး မျိုးမင်းနောင် ဦးဆောင်ပြီး လမ်းဦးစီးဌာနညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်နဲ့ တာဝန်ရှိသူတွေက လိုအပ်တဲ့ပြင်ဆင် မှုတွေပြုလုပ်နိုင်ဖို့ ကွင်းဆင်းကြည့်ရှုခဲ့ပါတယ်။ ပြီးတော့ အာရှလမ်းမြေသားပြိုကျတဲ့နေရာမှာ ယာယီဘေလီတံတားထိုးဖို့ ညွှန်ကြားထားပါတယ်။ ဘေလီတံတားထိုးတဲ့အခါမှာ လမ်းပန်းပြတ်တောက် မှုမဖြစ်ပေါ်စေရေးအတွက် လမ်းပြတ်ကျတဲ့နေရာရဲ့ တစ်ဖက်တစ်ချက်စီမှာ ပေ ၃၀၀ ချဉ်းကပ်လမ်းသစ် ကို တောင်ဖြတ်ဖောက်လုပ်ဆောင်ရွက်ရမှာဖြစ်ပါ တယ်။ ရှောင်ကွင်းလမ်းအနေနဲ့ ချဉ်းကပ်လမ်း (၃၀၀+၃၀၀) ပေ ၆၀၀ နဲ့ လမ်းပြတ်ကျပျက်စီး နေရာ ပေ ၂၀၀ စုစုပေါင်း အရှည် ပေ ၈၀၀ ခန့် ဖောက်လုပ် ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ နောက်ပြီး မြေသားသိပ်သည်း ကျစ်လျစ်အမာခံရရှိအောင်ဆောင်ရွက်ပြီး လမ်းပြတ် ကျပျက်စီး ပေ ၂၀၀ ခန့်ရဲ့ လမ်းအတွင်းဘက်ခြမ်း တောင်ခြေနဲ့တည့်တည့် ကပ်လျက်နေရာမှာ ဝန်ပါ ကားများပါ ဖြတ်သန်းနိုင်ရေးအတွက် လမ်းမြေသား ပေါ်၌ ဘေလီတံတား အရှည် ပေ ၂၀၀ ခန့် ထိုးပေးရ မှာပါ။
မေး ။ ဘေလီတံတား ထိုးမယ်ဆိုရင်ရော အချိန်
ဘယ်လောက်ယူရမလဲ။
ဖြေ ။ အချိန်ဘယ်လောက် ယူရမလဲဆိုရင်တော့
လုပ်အားလုပ်နိုင်တဲ့အပေါ်နဲ့ ရာသီဥတုအပေါ် မှာမူတည်ပါတယ်။ အဓိက ရာသီဥတုလည်း သာယာ မယ်၊ လုပ်အားလည်းအချိန်ပြည့်လုပ်နိုင်မယ်ဆိုရင် အလွန်ဆုံးတစ်လပဲ။ တစ်လတည်းနဲ့ အပြီး ဆောင်ရွက်လို့ရပါတယ်။
မေး။ အခု ဘေလီတံတားထိုးဖို့ ဘယ်ရက်လောက်
စပြီးလုပ်ဖြစ်မလဲ။
ဖြေ ။ သြဂုတ် ၁၀ ရက်ကစပြီး တံတား
တည်ဆောက်ရေးနဲ့ပတ်သက်တဲ့ ပစ္စည်းတွေ စပြီး ပို့ဆောင်ဖို့ ဆောင်ရွက်နေပါပြီ။ ပို့ဆောင်ပြီးတာ နဲ့ လိုအပ်တဲ့ ယာဉ်/ယန္တရားတွေနဲ့ လုပ်ငန်းစတင် ဆောင်ရွက်မှာပါ။
မေး ။ အခုလောလောဆယ် ယာဉ်သွားလာမှုတွေကို
ဘယ်လိုစီစဉ်ဆောင်ရွက်ထားပါလဲ။
ဖြေ ။ ကုန်တင်ယာဉ်ကြီးတွေ သွားလို့မရသေး ပါဘူး။ လူစီးယာဉ်တွေနဲ့ တချို့ပစ္စည်းသယ်ယာဉ် ငယ်လေးတွေကို ယခင်ကအသုံးပြုခဲ့တဲ့ မြဝတီ-ကော့ကရိတ် လမ်းဟောင်းဖြစ်တဲ့ ထို့ကော်ကိုး လမ်းပိုင်းကနေ နေ့စဉ်သွားလို့ရအောင် စီစဉ်ဆောင် ရွက်ပေးထားပါတယ်။
မေး ။ အာရှလမ်းမကြီးနဲ့ပတ်သက်ပြီး ပင်မလမ်းမ
ကြီးကို ဘယ်လိုဆက်ပြီး ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းရေးဆောင်ရွက်သွားမလဲ သိပါရစေ။
ဖြေ ။ ပင်မလမ်းမကြီးပျက်စီးမှုကိုတော့ ပွင့်လင်း
ရာသီအချိန်မှာ တံတားဦးစီးဌာနမှ ဖြစ်ပေါ် လာနိုင်တဲ့ ရေအားပမာဏကို တွက်ချက်ပြီး ရေထွက် ပြွန်(Culvert) သို့မဟုတ် တံတား (Bridge) တည် ဆောက်သွားမှာဖြစ်ပါတယ်။
မြဝတီ - ကော့ကရိတ် အာရှလမ်းမကြီးသည် ထိုင်း - မြန်မာ ကုန်စည်စီးဆင်းရာ အဓိကလမ်းကြောင်း ထဲတွင် ပါဝင်နေပြီး ကုန်တင်ယာဉ်များ နေ့စဉ် ဖြတ်သန်းသွားလာနေသည့် လမ်းဖြစ်သည့်အပြင် မြဝတီမြို့နှင့် ရန်ကုန်မြို့သို့ ပြေးဆွဲနေသည့် ခရီးသည် တင်ယာဉ်များ ၊ အိမ်စီးယာဉ်များ နေ့စဉ် ဖြတ်သန်း သွားလာနေသည့် လမ်းကြောင်းတစ်ခုဖြစ်သည်။ ထိုင်းနိုင်ငံမှ စားသောက်ကုန်၊ ဆောက်လုပ်ရေး လုပ်ငန်းသုံးပစ္စည်း၊ ဆေးနှင့်ဆေးပစ္စည်း၊ သစ်သီးနှင့် အခြားပစ္စည်းများ တင်သွင်းနေသော လမ်းပိုင်းဖြစ် ကြောင်း သိရှိရသည်။
တွေ့ဆုံမေးမြန်း-ပြည်နယ်(ပြန်/ဆက်)