လေ့လာမှတ်သားဖွယ်ရာ ဓမ္မစာပေများ

Type

 

ဘကြီးကောင်း

 

“ဗျို့၊      ဘကြီးကောင်း။    နေကောင်းရဲ့လား။ ဘကြီးကောင်းကို         သစ်ရိပ်ဝါးရိပ်အောက်မှာ ပက်လက်ကုလားထိုင်တစ်လုံး၊  အကြမ်းအိုးတစ်လုံး နဲ့  စာဖတ်နေတာများမြင်ရတာ စိတ်အေးချမ်းလိုက် တာ။   ဘာစာတွေမို့    သည်းကြီးမည်းကြီးဖတ်နေတာ တုန်းဗျ”


“ဪ၊   မောင်မြင့်အေးပါလား။   လာကွယ့်။ ရာသီဥတုကပူတော့  သစ်ရိပ်ဝါးရိပ်အောက်  ခိုရ တယ်ကွယ်။ အသက်အရွယ်ကြီးလာတော့လည်း  ဓမ္မကို    အဖော်ပြုရတယ်ကွယ်။  ဓမ္မကို အဖော်ပြုဖို့ ဆိုရင်  ကာလေနဓမ္မဿဝနံ၊   အခါအားလျော်စွာ တရားဓမ္မတွေကို နာကြားရတယ်၊ ဓမ္မစာပေကျမ်းဂန်  တွေကို     ဖတ်ရှုလေ့လာရတယ်ကွယ့်။  မောင်တို့ လူငယ်တွေလည်း ဓမ္မစာပေတွေကို   လေ့လာဖတ်ရှု သင့်တယ်ကွယ့်”


မောင်မြင့်အေးဟာ      လူငယ်တစ်ဦးဖြစ်ပြီး  ရပ်ရေးရွာရေး ပရဟိတလုပ်ငန်းတွေကို  ဝါသနာပါ သူ    တစ်ဦးဖြစ်သလို    ရပ်ကွက်ဆွမ်းလောင်း အသင်းမှာလည်း     ဝေယျာဝစ္စလုပ်ငန်းမှန်သမျှ  ပါဝင်ကူညီဆောင်ရွက်ပေးသူ      တစ်ဦးဖြစ်တယ်။ ရည်မွန်တဲ့  ယဉ်ကျေးပျူငှာတဲ့  လူငယ်လေးဖြစ်ပြီး လူကြီးသူမတွေကလည်း  သူ့ကိုခင်မင်ကြတယ်။

 


“ဖတ်တော့ ဖတ်ချင်ပါရဲ့၊ ဓမ္မစာပေတွေကများ သောအားဖြင့်  ကျွန်တော်တို့ နားမလည်နိုင်တာတွေ ကများတယ်၊ လက်လှမ်းမမီချင်ဘူး။ ကျွန်တော်တို့ အရွယ်တွေ နားလည်နိုင်မယ့် ဓမ္မစာပေအချို့ရှိရင် ညွှန်းပေးပါဦး ဘကြီးကောင်းရဲ့”
“အေးကွယ့်၊    ဘယ်အရာမဆို    အမြင့်တက်ဖို့ အောက်ခြေကပဲ  အစပြုရတာပါပဲ။  ဘကြီးကောင်း တို့လည်း ငယ်ငယ်က ဇာတ်ကြီးဆယ်ဘွဲ့တို့၊  ငါးရာ ငါးဆယ်   နိပါတ်တော်တို့၊  ဓမ္မပဒတို့၊  ဆရာကြီး ငွေဥဒေါင်းရဲ့ ဗုဒ္ဓစာပန်းချီတို့၊ ဆရာကြီးမင်းစန္ဒရဲ့ ဗုဒ္ဓ၏ဓမ္မအမြုတေ၊ ဆရာကြီးမင်းသူရိန်ရဲ့ ဗုဒ္ဓဂုဏ် တော်များနှင့်ကိုယ်တွေ့ဖြစ်ရပ်များစတဲ့   ဓမ္မစာပေ တွေဖတ်ပြီး   အသက်အရွယ်ရလာမှ   မိုးကုတ် ဆရာတော်ဘုရားကြီး၊      မဟာစည်ဆရာတော် ဘုရားကြီးတို့ရဲ့   ဝိပဿနာအလုပ်ပေးတရားတွေ၊ အခု ပါမောက္ခချုပ် ဆရာတော်ဘုရားကြီးရဲ့ တရား စာပေတွေကို          ဖတ်ရှုလေ့လာမှတ်သားကြရတာပဲ ကွယ့်”
ကျွန်ုပ်သည်    မောင်မြင့်အေးတို့လို   လူငယ် လူရွယ်တွေကို   ဓမ္မစာပေတွေ  ဖတ်ရှုလေ့လာသင့် တယ်လို့      ဆိုလင့်ကစား        သူတို့ခေတ်ကာလမှာ ရပ်ကွက်စာအုပ်အငှားဆိုင်တွေလည်းမရှိကြတော့။ ကျွန်ုပ်တို့ ခေတ်လို ကိုယ်ပိုင်ဝယ်ယူဖတ်ရှုဖို့ကလည်း အစစအရာရာ     ဈေးနှုန်းကြီးမြင့်လာတဲ့ခေတ်မို့  ဓမ္မစာပေစာအုပ်တွေဟာလည်း   ဈေးနှုန်းခေါင်ခိုက် တက်လာတယ်။  ဥပမာအနေနဲ့ ၁၉၉၂-၉၃ ခုနှစ်က တစ်တွဲကို ငွေကျပ်  ၆၀ နဲ့ ဝယ်ယူဖတ်ရှုခဲ့တဲ့ အရှင်  ဝဏ္ဏသီရိရဲ့   ညီတော်အာနန္ဒာရဲ့  တစ်သက်တာ မှတ်တမ်း ပထမတွဲ၊  ဒုတိယတွဲ  ဓမ္မစာအုပ်ဆိုရင် နောက်ပိုင်းမှာ  တစ်တွဲကို ငွေကျပ်  ၅၀၀၀၊   အခု စာပေတိုက်တစ်တိုက်က     ထပ်မံပုံနှိပ်ထုတ်ဝေဖို့ ကြော်ငြာထားတာ     တစ်တွဲကို    ငွေကျပ်   ၁၅၀၀၀ ဟူ၍။
မောင်မြင့်အေးကလည်း ပြောပါတယ်။

 


“တချို့        ဓမ္မစာပေစာအုပ်တွေကိုတော့ အင်တာနက်က ရှာဖွေဖတ်ရှုလို့ရပေမယ့် လက်လှမ်း မမီနိုင်တာတွေလည်းရှိတယ် ဘကြီးကောင်းရဲ့”


“အေးကွယ်၊ မင်းဖတ်ချင်တာရှိရင် ဘကြီးကောင်း ငှားပေးပါ့မယ်။           ဓမ္မဒါနဖြစ်တာပေါ့ကွယ်။ မင်းတို့လိုလူငယ်တွေနဲ့       သင့်တော်တဲ့ဓမ္မစာပေစာအုပ်အချို့ရှိပါတယ်။   ဘကြီးနု  (ဝန်ကြီးချုပ် ဟောင်းဦးနု) ရေးခဲ့တဲ့ ငါးပါးသီလစောင့်ထိန်းသူတွေ အတုယူရမယ့်  ဂရုဓမ္မဇာတ်တော်တို့၊   ငရဲဆို  ချိုနဲ့ လားဗျို့၊ ကာမတဏှာ၊ ကျေးဇူးရှင်စတဲ့  စာအုပ်တွေ ဆို   သားသမီးတွေကို   ပုံပြောသလိုမျိုး  ရေးသား တင်ဆက်ထားတာကွယ့်။ မနေ့တစ်နေ့ကပဲ စာပေ တိုက်တစ်တိုက်က  ပြန်လည်ထုတ်ဝေဖို့  ကြော်ငြာ ထားတာတွေ့လိုက်တယ်။    ဈေးနှုန်းကလည်း အခုခေတ်ဈေးနဲ့သင့်ပါတယ်ကွယ်။ ငွေကျပ် ၄၅၀၀ ဆိုလားပဲ။
နောက်ဘကြီးနုရေးသားခဲ့တဲ့   အမြတ်ဆုံးသုံး ဆူ၊ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ  ရတနာမြတ်သုံးပါးနဲ့ စပ်ပြီး ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေ လွယ်လွယ်ကျဉ်းကျဉ်းနဲ့အသိဉာဏ်ပေးနိုင်တဲ့ တရားစာအုပ်တစ်အုပ်‌ပေါ့။ ၁၉၆၃ ခုနှစ်ကထုတ်ခဲ့တာ။ ဘကြီးကောင်းတောင် စာအုပ် အဟောင်းဆိုင်မှာတွေ့လို့ ပြန်ဝယ်ထားတာ။ 

 


ဘကြီးနုရဲ့အမြတ်ဆုံးသုံးဆူတရားစာအုပ်နဲ့ ပတ်သက်ပြီး   မဟာစည်ဆရာတော်ဘုရားကြီးက “အဲဒီအမြတ်ဆုံး သုံးဆူကျမ်းကို  ဖြည့်စွက်နုတ်ပယ် ပြင်ဆင်ပေးဖို့  စောစောကတည်းက  ဘုန်းကြီးထံ တင်ပြထားပါတယ်။    ဘုန်းကြီးက  ဒီကျမ်းစာဟာ ဗုဒ္ဓသာသနာတော်မှာ       အလွန်ကျေးဇူးများမယ့် ကျမ်းစာပဲလို့ မြော်မြင်ပြီး ပြင်သင့်သမျှကို  စွမ်းနိုင် သမျှပြင်ပေးပါတယ်၊၊

 

ပါဠိအသွားနဲ့  မြန်မာ မချော မောတာကလေးများ   အရပ်သုံးစကားဖြစ်ပေမယ့် လည်း   သတ်ပုံသတ်ညွှန်းနဲ့ညီသင့်တဲ့   အချက်တွေ လောက်ပဲပြင်ရပါတယ်။ ထူးခြားတာကတော့ ပါဠိ ကျမ်းဂန်တတ် ဆရာတော်တစ်ပါးက ဒီလိုကျမ်းမျိုး ကို  ရေးမယ်ဆိုရင် အခုရေးသားတဲ့ကျမ်းလောက် ပေါ်လွင်ချင်မှ    ပေါ်လွင်မယ်။    ပါဠိကျမ်းဂန်တတ် ပုဂ္ဂိုလ်တွေလို ပါဠိနည်းအရတိကျဖို့၊ ခက်ဆစ်တွေ ကိုထုတ်ပြဖို့ အကျယ်တဝင့် ပြည့်စုံဖို့ဆိုတဲ့တာဝန် တွေမှ   ဒီလိုလွတ်ကင်းပြီး  လူအများ  လွယ်လွယ်နဲ့ နားလည်ဖို့ဆိုတဲ့ အချက်တစ်ခုတည်းကိုသာ  ပဓာန ပြုပြီးရေးတဲ့အတွက်      ဒီအမြတ်ဆုံးသုံးဆူကျမ်းဟာ  ကြည်ရှုတဲ့    လူတိုင်းလူတိုင်းကို      အလွယ်တကူနဲ့ နားလည်စေနိုင်တဲ့ ဂုဏ်ထူးဝိသေသနဲ့  ပြည့်စုံနေပါ တယ်”  လို့ နိဒါန်းမှာ မိန့်တော်မူရေးသားခဲ့တယ် ကွယ့်။
ဘကြီးနုက အမြတ်ဆုံးသုံးဆူကျမ်းမှာ ဘုရား ရတနာအကြောင်း ကောသလ  မင်းကြီးရဲ့လျှောက် ထားချက်၊ ပတ္တမြားနဲ့တူသောဘုရား၊  ဂုဏ်တော် ကိုးပါး၊ ဘယ်လိုဘုရားမျိုးလဲ၊  တရားကိုမမြင်ရင် ဘုရားကိုမမြင်နိုင်၊  တရားကိုမြင်မှ  ဘုရားကိုမြင် တယ်၊ သဗ္ဗညုတဉာဏ်ကို ဘယ်လိုရသလဲ၊ ဘုရားရဲ့ ရုပ်ပုံတော်ဟာ    ဘယ်လိုနေသလဲ၊  လူမျိုးအဖုံဖုံ ချွတ်တော်မူပုံဆိုပြီး  အခန်းကိုးခန်း  ဖွင့်လှစ်ပြီး ရေးသားဖော်ပြခဲ့တယ်ကွယ့်။

 


“ဘကြီးကောင်းပြောတဲ့       မာတိကာနဲ့တင် အတော်စိတ်ဝင်စားစရာကောင်းလာပြီ။     ဒါဆို ကျွန်တော့်ကို ဘကြီးနုရဲ့အမြတ်ဆုံးသုံးဆူစာအုပ် ခဏငှားပါလား ဘကြီးကောင်း”


“ရပါတယ်ကွယ်၊ မောင်မြင့်အေးတို့လို လူငယ် တွေကို ဓမ္မစာပေတွေ  မြည်းစမ်းဖတ်ရှုစေချင်လို့ လည်း ဘကြီးကောင်းက  စာညွှန်းပေးနေတာပေါ့ ကွယ်။    အမြတ်ဆုံးသုံးဆူ    စာအုပ်ဖတ်ပြီးရင် ပါမောက္ခချုပ်ဆရာတော်ဘုရားကြီး  ဒေါက်တာနန္ဒ မာလာဘိဝံသရဲ့      မြတ်ဗုဒ္ဓ၏ဂုဏ်တော်ကိုးပါး၊ လောကသားတို့အတွက် မြတ်ဗုဒ္ဓ၏ကြိုးပမ်းချက် ပ၊ ဒု၊ တ သုံးတွဲကိုလည်း ဆက်စပ်ဖတ်ရှုသင့်တယ် ကွယ့်”


“ကျေးဇူးတင်လိုက်တာ   ဘကြီးကောင်းရေ။ ဓမ္မစာပေတွေကိုဖတ်ချင်လာအောင်၊     လှေကား ထစ်တက်သလို တစ်ဆင့်ချင်းတစ်ဆင့်ချင်း ဖတ်ရှု လေ့လာတတ်အောင် နည်းပေးလမ်းပြတဲ့အတွက် ကျေးဇူးတင်မိတာပါခင်ဗျ”


“တကယ်ကျေးဇူးတင်ရမှာက ဘကြီးကောင်း တို့  သာမန်လူတွေ၊ မောင်မြင့်အေးတို့လို   လူငယ် လူရွယ်တွေ  ရတနာမြတ်သုံးပါးအပေါ်   လေးစား ကြည်ညိုမြတ်နိုးတတ်လာအောင်  ရေးသားပြုစု ပေးခဲ့တဲ့ ဓမ္မစာဆို ရဟန်းရှင်လူ  ပညာရှင်တွေကိုသာ ကျေးဇူးတင်ရမှာပါကွယ်။

 


လယ်တီဆရာတော်        ဘုရားကြီးဆိုရင် “ဘုန်းကြီးအခုရေးနေတဲ့   ဥတ္တမပုရိသ  ဒီပနီတို့၊ ဗောဓိပက္ခိယဒီပနီတို့ဟာ  စာတတ်ပေတတ်တွေ အတွက်  မရည်ညွှန်းပါဘူး” တဲ့။  ဘုရားဒကာ ကျောင်းဒကာတွေကို သာသနာပြုဖို့ထက် သာမန် အလုပ်သမားလယ်သမားတွေကို သာသနာပြုဖို့ပိုပြီး အရေးကြီးနေပြီလို့     ဘုန်းကြီးခံယူပါတယ်တဲ့။ ဒါကြောင့်   သူတို့နဲ့တန်ရာတန်ရာ   သူတို့မသိတဲ့ စကားလုံးတွေကိုလျှော့ပြီး    လယ်လုပ်ရင်း   ယာ လုပ်ရင်း၊ ဈေးရောင်းရင်းဖတ်ရင်  အလွယ်တကူ သိနိုင်အောင်  ဘုန်းကြီးက   ရေးထားတာပါ” တဲ့။ ဘယ်ကျမ်းက    ဘယ်လိုဆိုတယ်။   ကျမ်းကြီး ကျမ်းခိုင် တွေပြပြီးတော့        သမားဂုဏ်ပြတာမျိုးရောက် အောင်  အထင်မခံချင်တော့ပါဘူး။  ဒါကြောင့် ပါဠိ မတတ်သေးတဲ့၊           ဂန္ထန္ထရကျမ်းဂန်နဲ့ဝေးတဲ့ ဗာဟီရကိစ္စ   လူမှုရေးအိမ်ထောင်ရေးတွေနဲ့   ဗလုံး ဗထွေးနေတဲ့      အဲဒီပုဂ္ဂိုလ်တွေအတွက်   ဖတ်ရင်း  ထင်းခနဲ ထင်းခနဲ ရှင်းသွားအောင် ပါဠိအဋ္ဌကထာ ဆိုတဲ့စကားလုံးကို  နည်းနိုင်သလောက် နည်းအောင် ဘုန်းကြီးကရေးပါတယ်”  လို့ အမိန့်ရှိတော်မူပါ တယ်။

 


ဆရာတော်ကြီး      ဘာကြောင့်အဲဒီလိုအမိန့်ရှိ သလဲဆိုရင် ဆရာတော်ကြီးဟာ  ဥတ္တမပုရိသဒီပနီ တို့၊ ဗောဓိပက္ခိယဒီပနီတို့ကို မြန်မာလိုသက်သက် ရေးတော်မူခဲ့တဲ့အတွက်      စာတတ်ပေတတ် ဆရာတော်ကြီးတွေက      “လယ်တီစာတွေဟာ ကောင်းတော့ကောင်းပါရဲ့။  သို့ပေမယ့် ပရမတ္ထဒီပနီ တို့လို ကျမ်းစာမခန့်ဘူး။ စာကြီးပေကြီးမမည်ဘူး။ ပါဠိ အဋ္ဌကထာကို မကိုးကားဘူး” ဆိုပြီး ဝေဖန်မှု ကြောင့်လို့ဆိုပါတယ်။ ဘကြီးကောင်းတို့လည်း ဓမ္မ စာပေတွေကို  အဲဒီလောက်အထိ  လိုက်မမီပေမယ့် ဆရာကြီးဦးသုခရေးခဲ့တဲ့   ဓမ္မကထာစာပဒေသာ စာအုပ်ပါ          ‘သာသနာပြုနည်းအတတ်ပညာ’ဆောင်းပါးမှာ ရေးသားဖော်ပြခဲ့လို့သိခဲ့ရတာပါ။

 


ဆရာကြီးဦးသုခက      တစ်ဆက်တည်းမှာပဲ   ‘ကျေးဇူးရှင်လယ်တီဆရာတော်     ဘုရားကြီးဟာ ဘယ်အထိများ       ဆင်းလာသလဲဆိုတော့ ကျောင်းသားလူငယ်လေးတွေ ဗုဒ္ဓဝင်ကို နှုတ်တက် ဆောင်နိုင်အောင်  သူတို့အတန်းကိုဆင်းပြီးတော့ သူတို့ကြိုက်တဲ့ စာမျိုးရေးပေးမှဆိုပြီး တပည့်တော် တို့တစ်တွေ   ဦးထိပ်ထားရတဲ့  “သုံးလူ့ရှင်ပင် ကျွန့်ထိပ်တင်၊ သောင်းခွင်စကြဝဠာ၊ နတ်ဗြဟ္မာတို့ ညီညာရုံးစု၊ တောင်းပန်မှုကြောင့်၊ ရတုနဂို၊  ရွှန်းရွှန်း စိုသည် ဝါဆိုလပြည့် ကြွက်မင်းနေ့ဝယ်၊ ချမ်းမြေ့ ကြည်ဖြူ၊ သန္ဓေယူသည်၊ နတ်လူငြိမ်းဖို့ ကိန်းပါကို” ကျောင်းသူကျောင်းသားလေးတွေ ဝိုင်းရွတ်တဲ့အခါ မှာ  သာယာနာပျော်ဖွယ်အသံလေးနဲ့   ရွတ်ချင် လာအောင်  သည်ရတုလေး  ခုနစ်ပုဒ်။ နောက်ဆုံး ဘုရား ရှိခိုး တစ်ပုဒ်နဲ့ရှစ်ပုဒ်။ သည်စာကလေးတွေကို ကျက်လိုက်လို့ရှိရင်  ကလေးတွေဟာ  အာဂုံရသွား တာများပါတယ်။ ဒါကြောင့် တော်ရုံတန်ရုံလူကြီးတွေ မသိတဲ့ဗုဒ္ဓဝင်အကျဉ်းချုပ် အကျဉ်းတကာ့ အကျဉ်း ဆုံးကို လယ်တီဆရာတော်ဘုရားကြီးရဲ့ ကျေးဇူး ကြောင့်   တပည့်တော်တို့  ကျက်ခဲ့မှတ်ခဲ့ရပါတယ် ဘုရား’ လို့ ရေးသားပူဇော်ခဲ့တယ်ကွယ့် မောင်မြင့် အေးရဲ့”


“ဟုတ်ကဲ့၊ ဘကြီးကောင်း။ အခုထိ ဝတ်ရွတ်စဉ် တွေမှာ ရွတ်ပွားပူဇော်ကြတာ ကြားနေရတုန်းပါ ခင်ဗျ။   ကျွန်တော်တို့ငယ်ငယ်ကတော့   ဘဘ ဆရာကြီး ဦးသုခရိုက်ကူးတဲ့ “ရဟန်းစားရသော ဆွမ်းတစ်နပ်” ရုပ်မြင်သံကြားဇာတ်လမ်းဆိုလည်း အခုထိ သဘောကျနေတုန်းပါပဲ”


“ရဟန်းစားရသော ဆွမ်းတစ်နပ်ဇာတ်လမ်းက ဆရာကြီးဦးသုခရေးခဲ့တဲ့ ‘ရာမာခရစ်ရှနာ၏ပုံပြင် များ’ စာအုပ်မှာ ပါတယ်ကွယ့်။ မူရင်းစာကတော့ ၁၉၆၆ ခုနှစ် အောက်တိုဘာလထုတ် မြဝတီမဂ္ဂဇင်း မှာရေးခဲ့တာ။ ‘အမေစားရသော ထမင်းတစ်နပ်’ ဆိုတာလည်း    ရှိသေးတယ်ကွယ့်။    နောက်မှ ဆရာကြီးဦးသုခရဲ့မင်္ဂလသုတ်တို့၊ မေတ္တသုတ်တို့၊ သုခမှတ်စုတို့၊ ဓမ္မကထာစာပဒေသာ စတဲ့ဆရာကြီး ရဲ့ဓမ္မစာပေလက်ရာတွေကို ပေးဖတ်ပါဦးမယ်။ 

 


နောက်ပြီး အရှင်ဇနကာဘိဝံသရဲ့နောက်ဆုံး ဆယ်လ မြတ်ဗုဒ္ဓ၊ ဆရာကြီးဓမ္မာစရိယဦးဌေးလှိုင်ရဲ့  ရတနာသုံးပါးကျေးဇူး၊ ဓမ္မဒူတ၊ ရဟန္တာနှင့် ပုဂ္ဂိုလ်ထူး များ၊    သီဟိုဠ်ခေတ်  စံတော်ဝင်အရိယာများ၊ ဆရာကြီးနန္ဒာသိန်းဇံရဲ့   ဖြေဆည်ရာ၊   မှန်သော စကားကို ဆိုခြင်းနှင့်ပတ်သက်သော မှတ်ချက်များ တို့၊  ၁၉၇၀-၁၉၈၀  ပြည့်နှစ်အတွင်းက ဘကြီးနု (ဝန်ကြီးချုပ်ဟောင်း      ဦးနု)     အင်္ဂလိပ်ဘာသာနဲ့ ရေးသားခဲ့တဲ့  The Discoverer ၊ The Path နဲ့  The Disciples ဆိုတဲ့ စာမူသုံးစောင်ကို  မြန်မာဘာသာ ပြန်ဆိုရေးသားထားတဲ့ မြတ်တရားကိုရှာဖွေ တွေ့ရှိ သူ၊ လမ်းနဲ့ တပည့်များ ဓမ္မစာအုပ်တွေကိုလည်း ပေးဖတ်ပါဦးမယ်  မောင်မြင့်အေးရေ။ ‘သဗ္ဗဒါနံ  ဓမ္မဒါနံ ဇိနာတိ’ လို့ဆိုတဲ့   အလှူတကာတို့တွင်  တရားအရသာကို   ပေးလှူခြင်းသည်သာ  အမွန် မြတ်ဆုံးအလှူဖြစ်တယ်လို့     ဘုရားရှင်မြတ်က ဟောကြားခဲ့တယ်မဟုတ်လား”      
“ကျေးဇူးတင်လိုက်တာ      ဘကြီးကောင်းရယ်” “သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓုပါဗျာ”