
မကွေး ဇွန် ၂၄
ဧရာဝတီတံတား (အောင်လံ-သရက်) တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်းသည် မကွေးတိုင်းဒေသ ကြီး သရက်ခရိုင်၌ တည်ရှိပြီး အောင်လံမြို့နှင့် သရက်မြို့ကို ဆက်သွယ်ပေးသော တံတားဖြစ် သည်။ အဆိုပါတံတားကို ဆောက်လုပ်ရေး ဝန်ကြီးဌာန တံတားဦးစီးဌာန တံတားတည် ဆောက်ရေးအဖွဲ့ (၃) က တာဝန် ယူ၍ တည်ဆောက်လျက်ရှိပြီး ယခု တံတားတစ်စင်းလုံး၏ ၅၀ ရာခိုင်နှုန်း ပြီးနေပြီဖြစ်သည်ဟု သိရသည်။
တံတားဆိုင်ရာအချက်အလက် များမှ တည်နေရာသည် မကွေး တိုင်းဒေသကြီး သရက်ခရိုင် သရက်မြို့တွင်ဖြစ်ပြီး တံတား အရှည်မှာ ၂၂၇၂ ဒသမ ၅ မီတာ ရှိသည်။ ပင်မတံတားအရှည် ၁၇၃၂ ဒသမ ၅ မီတာ၊ ချဉ်းကပ် တံတား သရက်ဘက်ကမ်းတွင် မီတာ ၃၀၀ ၊ အောင်လံဘက်ကမ်း တွင် မီတာ ၂၄၀ ရှိပြီး တံတား အကျယ် ၁၀ ဒသမ ၅ မီတာ၊ ကား လမ်းအကျယ် ၈ ဒသမ ၅ မီတာ၊လူသွားလမ်းအကျယ် တစ်ဖက်လျှင် တစ်မီတာ၊ ရေလမ်းကင်းလွတ် အကျယ် မီတာ ၁၃၀ ၊ ရေလမ်းကင်းလွတ်အမြင့် ၁၆ မီတာ (နဝဒေး တံတား၊ ဧရာဝတီတံတား (မလွန်) တို့နှင့် ရေလမ်းကင်းလွတ် အမြင့်ချင်း တူပါသည်။) တံတားခံနိုင်ဝန် AASHTO HS 25/HL 93 Loading ချဉ်းကပ်လမ်း (သရက်) ၃ ဒသမ ၆၇၅ ကီလိုမီတာ၊ (အောင်လံ) မီတာ ၁၃၀ ခန့်မှန်းခြေတန်ဖိုးငွေကျပ် ၉၈၀၀၀ သန်းဖြစ်ပြီး တံတား စီမံကိန်းအား ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘဏ္ဍာရေးနှစ်တွင် စတင်ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။ ယခု ၂၀၂၂-၂၀၂၃ ဘဏ္ဍာရေးနှစ်အထိ ရန်ပုံငွေစုစုပေါင်း ငွေကျပ် ၃၅၉၉၂ သန်းရှိပြီး ယခုနှစ် ၂၀၂၂-၂၀၂၃ ဘဏ္ဍာရေးနှစ်တွင် ပင်မတံတား သံပေါင် ၁၂ ခန်း ၊ အနက် လေးခန်းစာကို ဆောက်လုပ်ရေးဝန်ကြီးဌာန တံတားဦးစီးဌာနက နေပြည်တော်တွင် တင်ဒါစနစ်ဖြင့် ဝယ်ယူ၍ ဘဏ္ဍာရေးနှစ်ကုန်ပိုင်းတွင် သံပေါင်တပ်ဆင်ခြင်းလုပ်ငန်း စတင် ဆောင်ရွက်နိုင်ပြီဟုသိရပြီး တံတား ကြီးကို ၂၀၂၄-၂၀၂၅ ဘဏ္ဍာရေးနှစ် ခန့်တွင် အပြီးဆောင်ရွက်ရန် ရည်မှန်းထားကြောင်း သိရသည်။
တံတားကြီး တည်ဆောက်ပြီးစီးသွားပါက သရက်မြို့နှင့် အောင်လံ မြို့တို့ အသွားအလာတွင် ဇက်ရေယာဉ်ကို စောင့်ဆိုင်းသွားလာစရာ မလိုတော့ဘဲ နေ့ညအချိန်မရွေး အချိန်တိုတိုအတွင်း ဖြတ်သန်း သွားရောက်နိုင်မည်ဖြစ်သည်။ ထို့အပြင် ရခိုင်ပြည်နယ် ကျောက်ဖြူ အထူးစီးပွားရေးဇုန်မှ သရက်-အောင်လံ- နေပြည်တော်သို့ ဖြတ်သန်းပြီး တရုတ်နိုင်ငံ ရွှေလီမြို့ အထိ ဆက်သွယ်နိုင်သော စီးပွားရေးစင်္ကြံ လမ်းမကြီး ပေါ်တွင် ရောက်ရှိသွားမည်ဖြစ်သဖြင့် ဒေသတွင်း စီးပွားရေး၊ ကျန်းမာရေး၊ လူမှုရေးအဘက်ဘက်မှ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်လာ မည်ဖြစ်ပါသည်။
ခရမ်းစိုးမြင့်