
လင်းလက်
မဖြစ်ခင်က ကြိုတင်ကာကွယ်
“အဂတိလိုက်စားမှုသည် လူ့အဖွဲ့အစည်းအတွင်း ဆိုးရွားစွာ အတွင်းလှိုက်စားသော ကူးစက်ပျံ့နှံ့သည့် ကပ်ရောဂါတစ်ခုဖြစ်သည်” ဟု ကုလသမဂ္ဂ အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး ကွန်ဗင်းရှင်းတွင် ဖော်ပြထားသည်။ ရောဂါဆိုသည်မှာ မဖြစ်ခင် ကြိုတင်ကာကွယ်ရမည်ဖြစ်သဖြင့် အဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံ တိုင်းအနေဖြင့် “အဂတိလိုက်စားမှုကို တားဆီး ကာကွယ်ရန် ထိရောက်သည့် လုပ်ထုံးလုပ်နည်း လုပ်ငန်းစဉ်များကို ချမှတ်ရမည်” ဟု ကွန်ဗင်းရှင်း အခန်း (၂) အပိုဒ် ၅ ၊ အပိုဒ်ခွဲ (၂) တွင် တိုက်တွန်း ထားသည်။
မြန်မာနိုင်ငံသည် ၂၀-၁၂-၂၀၁၂ ရက်နေ့တွင် ကုလသမဂ္ဂ အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး ကွန်ဗင်းရှင်းသို့ အဖွဲ့ဝင်အဖြစ် ဝင်ရောက်ခဲ့သည်။ ကွန်ဗင်းရှင်းအဖွဲ့ဝင်ဖြစ်လာပြီး နောက်ပိုင်း အဂတိ လိုက်စားမှု တိုက်ဖျက်ရေးလုပ်ငန်းများကို ပိုမို ထိရောက်စွာ ဆောင်ရွက်လာနိုင်ခဲ့သည်။ ၇-၈-၂ဝ၁၃ ရက်နေ့တွင် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး ဥပဒေကို ပြဋ္ဌာန်းခဲ့ပြီး ၂၅-၂-၂၀၁၄ ရက်နေ့တွင် လာဘ်ပေးလာဘ်ယူမှု ပပျောက်ရေးကော်မရှင်ကို အဖွဲ့ဝင် ၁၅ ဦးဖြင့် စတင်ဖွဲ့စည်း၍ အဂတိ လိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးလုပ်ငန်းများကို ဆောင် ရွက်ခဲ့သည်။ ၄-၈-၂၀၁၄ ရက်နေ့တွင် အဂတိ လိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင်အဖြစ် အမည် ပြောင်းလဲခဲ့သည်။
CPU ဖွဲ့စည်းခြင်း
အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး လုပ်ငန်းစဉ် တွင် တားဆီးကာကွယ်ခြင်းသည် အရေးကြီးသည့် လုပ်ငန်းစဉ်ဖြစ်သဖြင့် မြန်မာနိုင်ငံတွင်လည်း ၂၁-၆-၂၀၁၈ ရက်နေ့တွင် စတုတ္ထအကြိမ် ပြင်ဆင် ခဲ့သည့် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးဥပဒေ ပုဒ်မ ၁၆ (ဈ) တွင် “အဂတိလိုက်စားမှု တိုက်ဖျက်ရေး အတွက် အများပြည်သူဆိုင်ရာ အဖွဲ့အစည်းများကို အကြံဉာဏ်ပေးခြင်း” ပြဋ္ဌာန်းချက်ကို အစားထိုးကာ ပုဒ်မ ၁၆ (ည) တွင် “အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေး ဆိုင်ရာ အသိပညာပေးသင်ခန်းစာများကို အခြေခံ ပညာ မူလတန်းအဆင့်မှ စတင်သင်ကြားနိုင်ရေး အတွက် သက်ဆိုင်ရာဌာန၊ အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်ခြင်း” ကို ဖြည့်စွက်ပြဋ္ဌာန်းပြီး အဂတိလိုက်စားမူ တားဆီးကာကွယ်ရေးလုပ်ငန်း များကို ပိုမိုထိရောက်စွာ ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။ အများပြည်သူဆိုင်ရာ အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဖြောင့်မတ် တည်ကြည်မှုမြှင့်တင်ရေး ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှု အနေဖြင့် ၂၀၁၉ ခုနှစ်၊ မတ်လတွင် ရှေ့ပြေးစီမံကိန်း အဖြစ် ဝန်ကြီးဌာန/ အဖွဲ့အစည်း ၁၄ ခုတွင် အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေးအဖွဲ့ (Corruption Prevention Unit - CPU) များကို ဖွဲ့စည်းဆောင်ရွက်ခဲ့ပြီး ယခုအခါ ပြည်ထောင်စု ဝန်ကြီးဌာန/ အဖွဲ့အစည်းအားလုံးတွင် CPU အဖွဲ့ များ ဖွဲ့စည်းထားပြီး ဖြစ်ပါသည်။
ပြည်သူတစ်ဦးချင်းအပေါ်သို့ တိုက်ရိုက် သက်ရောက်နေသော ဖိစီးမှုများဖြစ်ပေါ်သည့် အသေးစား အဂတိလိုက်စားမှုများကို လျော့နည်း ကျဆင်းစေရန်နှင့် နိုင်ငံတော်အစိုးရက ပြည်သူ လူထု၏ လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ လုပ်ဆောင်ပေးနေ သော ဝန်ဆောင်မှုများကို ပြည်သူလူထုထံသို့ ပိုမိုပြည့်စုံကောင်းမွန်စွာ ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်ရန် ရည်ရွယ်ဖွဲ့စည်းခဲ့သော CPU အဖွဲ့များ၏ အဓိက လုပ်ငန်းတာဝန်သုံးရပ်မှာ (က) ဌာနအလိုက် အဂတိ လိုက်စားမှုပြဿနာများကို စိစစ်ဖော်ထုတ်ရန်၊ (ခ) တွေ့ရှိရသောပြဿနာများကို ဥပဒေနှင့်အညီ ဖြေရှင်းရန်နှင့် (ဂ) အဂတိလိုက်စားမှု ဆက်လက် မဖြစ်ပေါ်စေရေး တားမြစ်ထိန်းချုပ်နိုင်ရန်တို့ဖြစ် သည်။
အများပြည်သူထံမှ
တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ်
ကော်မရှင်အနေဖြင့် CPU အဖွဲ့များ၏ လုပ်ငန်း တာဝန်များကို အောင်မြင်စွာ အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်နိုင်ရေး နည်းပညာဆိုင်ရာ အကူအညီ များကို သက်ဆိုင်ရာ ဝန်ကြီးဌာန/အဖွဲ့အစည်း များသို့ ပံ့ပိုးဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိရာ ၂၀၁၉ ခုနှစ်၊ ဇူလိုင်လ ၂၄ ရက်နေ့မှ ၂၆ ရက်နေ့အထိ ကျင်းပခဲ့ သည့် CPU အဖွဲ့များအတွက် နည်းပညာဆိုင်ရာ သင်တန်းအမှတ်စဉ် ၂ /၂၀၁၉ တွင် CPU များ အတွက် လုပ်ငန်းအစီအစဉ်ခြောက်ရပ်ကို ချမှတ် နိုင်ခဲ့ပါသည်။
လုပ်ငန်းအစီအစဉ် ခြောက်ရပ်တွင် CPU များ အနေဖြင့် လုပ်ငန်းလမ်းညွှန်များ ရေးဆွဲထားရန်၊ တည်မြဲလုပ်ထုံးလုပ်နည်းများရေးဆွဲထားရန်၊ အဂတိ လိုက်စားနိုင်ခြေအန္တရာယ်ရှိမှု ဆန်းစစ်ခြင်းကို ဆောင်ရွက်ရန်၊ ကျင့်ဝတ်ရေးဆွဲထားခြင်းမရှိသော စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများနှင့် လုပ်ငန်းဆက်စပ် လုပ်ကိုင်ခြင်းမပြုရန်၊ အဂတိလိုက်စားမှုတားဆီးကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာ ဖိုရမ်များ၊ အလုပ်ရုံဆွေးနွေးပွဲ များကျင်းပရန် စသည့် လုပ်ငန်းတာဝန်များအပြင် ဆဋ္ဌမမြောက်အချက်တွင် “ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး များ၏ လမ်းညွှန်မှုကိုခံယူလျက် အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေးအဖွဲ့ (CPU) များသည် အောက်ခြေရုံးဌာနခွဲများတွင် ဝန်ဆောင်မှုရယူ ကြသော ပြည်သူတစ်ဦးချင်းထံသို့ အများပြည်သူထံ မှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ် (Public Feedback Programme - PFP) အစီအစဉ်ကို အသုံးပြု၍ တယ်လီဖုန်းမှတစ်ဆင့် ဆက်သွယ်ပြီး အသေးစား အဂတိလိုက်စားမှုများ မဖြစ်စေရေး တားဆီးကာကွယ် ရေးစနစ်ကို ထိရောက်စွာ အသုံးပြုသွားရန်” ဆိုသည့် အချက် ပါဝင်သည်။
ပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူရန်
ဆောင်ရွက်ခဲ့
ကော်မရှင်အနေဖြင့် အဆိုပါအချက်ကို အကောင်အထည်ဖော်ရန် အောက်ခြေရုံးဌာနခွဲ များသို့ ဝန်ဆောင်မှုလာရောက်ရယူသော ပြည်သူ များ၏ ဝန်ဆောင်မှုနှင့်စပ်လျဉ်း၍ ထားရှိသည့် သဘောထားကို သိရှိရန် အမှန်တကယ်ဝန်ဆောင်မှု ရယူသည့် ပြည်သူတစ်ဦးချင်း၏ တယ်လီဖုန်းများ သို့ SMS မှတစ်ဆင့် မေးခွန်းများမေးမြန်းကာ တုံ့ပြန် မှုရယူနိုင်ရန် တားဆီးကာကွယ်ရေးလက်သုံးကိရိယာ တစ်ခုအဖြစ် CPU Toolkit လုပ်ငန်းစဉ်ကို ၂၀၁၉ ခုနှစ်၊ အောက်တိုဘာလ ၉ ရက်နေ့မှစ၍ ကော်မရှင် အပါအဝင် ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးဌာန/အဖွဲ့အစည်း ၁၀ ခုတွင် စတင်စမ်းသပ် အသုံးပြုခဲ့သည်။ CPU Toolkit လုပ်ငန်းစဉ်သည် အမှန်စင်စစ် ပြည်သူ့ ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများ၏ အရည်အသွေးနှင့် ဆောင်ရွက်ချက်အပေါ် ပြည်သူလူထု၏ သဘော ထားရယူခြင်းဖြစ်သဖြင့် ပိုမိုသင့်လျော်သည့် အများ ပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းအစီအစဉ် (Public Feedback Programme - PFP) အဖြစ် အမည် ပြောင်းလဲသုံးစွဲခဲ့သည်။ ထို့အပြင် စတင်အသုံးပြုစဉ် က PFP Web Portal မှတစ်ဆင့် Ooredoo API ၏ Long Code ဖြင့် Bulk Message ပေးပို့ခြင်းဖြင့်ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။ Long Code သည် ရိုးရိုးသာမန် ဖုန်းနံပါတ်ဖြင့် ပေးပို့ခြင်းဖြစ်သဖြင့် ကော်မရှင်နှင့် PFP စနစ်အပေါ် ပြည်သူလူထု၏ ယုံကြည်မှု ပိုမို ရရှိစေရန် MPT ၊ Telenor ၊ Mytel ၊ Ooredoo စသည့် ဆက်သွယ်ရေးအော်ပရေတာလေးခုတို့နှင့် ညှိနှိုင်း၍ Short Code 1111 ကို အသုံးပြုဆောင်ရွက် နိုင်ခဲ့သည်။
ပြည်သူ့ထံမှ ပြည်သူ့စကား
PFP အစီအစဉ်သည် အများပြည်သူဝန်ဆောင်မှု လုပ်ငန်းများ၏ ဝန်ဆောင်မှု အရည်အသွေးကို အများပြည်သူထံမှ သဘောထားရယူခြင်းဖြစ်သဖြင့် ပြည်သူများအနေဖြင့် PFP အစီအစဉ်က 1111 ဖြင့် ပေးပို့သော SMS များကို မှန်ကန်စွာ ပြန်လည် ဖြေကြားခြင်းဖြင့် မိမိတို့၏ သဘောထား၊ မိမိတို့၏ ပြည်သူ့ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများအပေါ် တိုးတက်စေ ချင်၊ ပြုပြင်ပြောင်းလဲစေလိုသည့် အချက်များကို ပွင့်လင်းမြင်သာစွာ ထုတ်ဖော်ပြောကြားနိုင်သည့် အခွင့်အရေးပင် ဖြစ်ပါသည်။
သက်ဆိုင်ရာ ရုံး/ ဌာနများအနေဖြင့်လည်း ပြည်သူလူထု၏ တုံ့ပြန်အကြံပြုချက်များနှင့် စပ်လျဉ်း၍ သက်ဆိုင်ရာဌာနအကြီးအကဲထံ တင်ပြကာ ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ခြင်း၊ သက်ဆိုင်ရာ တာဝန်ရှိပုဂ္ဂိုလ်များက ပြည်သူများ၏ တယ်လီဖုန်း များထံသို့ တိုက်ရိုက်ဆက်သွယ်၍ ဖြေရှင်းပေးခြင်း များ ဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိရာ ပြည်သူများအနေ ဖြင့်လည်း အခွင့်အရေးတစ်ရပ်အနေဖြင့် မိမိတို့၏ အခက်အခဲများကို ချပြနိုင်မည်ဖြစ်ခြင်းကြောင့် 1111 ဖြင့် ပေးပို့မေးမြန်းလာသော မေးခွန်းများကို မှန်မှန်ကန်ကန်ဖြေကြားသင့်သည်။
တိုင်ကြားမှုယန္တရား မဟုတ်သည်ကို သတိချပ်စေလို
PFP အစီအစဉ်ကို ဆောင်ရွက်ခြင်းဖြင့် ရရှိလာ သော ပြည်သူ့တုံ့ပြန်မှုများကို အခြေခံ၍ သက်ဆိုင်ရာ ဌာနအလိုက် အမှန်တကယ် ပြုပြင်ပြောင်းလဲ ရန်လိုအပ်နေသည့် အချက်များနှင့် လာဘ်ပေး လာဘ်ယူမှုများကို အချိန်တိုအတွင်းသိရှိပြီး အချိန်မီ ပြုပြင်ဆောင်ရွက်နိုင်မည်ဖြစ်သဖြင့် အဂတိ လိုက်စားမှုတားဆီးကာကွယ်ရေး လုပ်ငန်းစဉ် တစ်ရပ်အနေဖြင့် ဆောင်ရွက်ခြင်း ဖြစ်သည်။ သို့ရာတွင် ယခုအစီအစဉ်သည် တိုင်ကြားမှုယန္တရား မဟုတ်သဖြင့် ပြည်သူများအနေဖြင့် အဂတိ လိုက်စားမှုများကို တိုင်ကြားလိုပါက သတ်မှတ်ချက် များနှင့်အညီ သက်ဆိုင်ရာဝန်ကြီးဌာန/အဖွဲ့အစည်း များရှိ အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေး အဖွဲ့များ သို့မဟုတ် အဂတိလိုက်စားမှုတိုက်ဖျက်ရေးကော်မရှင်သို့ တိုက်ရိုက်တိုင်ကြားနိုင်သည်။
အဂတိပယ်ခွာ ပြည်သာယာဖို့
အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေး လုပ်ငန်းစဉ်သည် အဂတိလိုက်စားမှုများ မဖြစ်ပေါ် စေရန် ကြိုတင်ကာကွယ်တားဆီးနိုင်မည့် လုပ်ငန်းစဉ် ဖြစ်သဖြင့် နိုင်ငံတော်နှင့် ပြည်သူအတွက် ပိုမို အကျိုးရှိသည်။ ကော်မရှင်က အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်နေသည့် အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှု ရယူခြင်းအစီအစဉ်သည် ပြည်သူ့ဝန်ဆောင်မှု လုပ်ငန်းများတွင် ဖြစ်ပေါ်လာနိုင်သည့် အသေးစား အဂတိလိုက်စားမှု များကို ကြိုတင်တားဆီးကာကွယ်နိုင်မည်ဖြစ်သကဲ့ သို့ အများပြည်သူ ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများ၏ အားနည်းချက်များကို သိရှိကာ အချိန်မီပြုပြင်နိုင်ပြီး အစိုးရနှင့်ပြည်သူအကြား ယုံကြည်မှုကို ပိုမိုခိုင်မာ အောင် တည်ဆောက်နိုင်မည်ဖြစ်ကာ သန့်ရှင်းသော အစိုးရနှင့် ကောင်းမွန်သော အုပ်ချုပ်ရေးစနစ်ကို ဖန်တီးပုံဖော်နိုင်မည်ဖြစ်သဖြင့် တစ်ချက်ခုတ် နှစ်ချက်၊ သုံးချက်ပြတ်နိုင်သည့် အစီအစဉ်ပင် ဖြစ်သည်။
သို့ဖြစ်ရာ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးဌာန/ အဖွဲ့ အစည်းများအပြင် တိုင်းဒေသကြီး/ပြည်နယ် အစိုးရ အဖွဲ့များတွင်ပါ အဂတိလိုက်စားမှုတားဆီးကာကွယ် ရေးအဖွဲ့များ ဖွဲ့စည်းဆောင်ရွက်ရန် ကော်မရှင်က နိုင်ငံတော်စီမံအုပ်ချုပ်ရေးကောင်စီသို့ တင်ပြခဲ့ရာ ခွင့်ပြုခဲ့ပြီး တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်အစိုးရအဖွဲ့ များသို့ ဆက်လက်ညှိနှိုင်း ဆောင်ရွက်ခဲ့ရာ သက်ဆိုင်ရာ အစိုးရအဖွဲ့များကလည်း သဘောတူခဲ့ ပြီးဖြစ်သဖြင့် ဆက်လက်ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည်။ မကြာမီတွင် တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်အစိုးရအဖွဲ့ များတွင် အဂတိလိုက်စားမှုတားဆီးကာကွယ်ရေးအဖွဲ့များကို ဖွဲ့စည်းဆောင်ရွက်ကာ PFP အစီအစဉ် ကိုပါ တိုးချဲ့ဆောင်ရွက်ခြင်းဖြင့် အဂတိလိုက်စားမှု တားဆီးကာကွယ်ရေးလုပ်ငန်းများကို ပိုမိုထိရောက် စွာ ဆောင်ရွက်နိုင်မည်ဖြစ်သည်။
PFP အစီအစဉ်သည် အများပြည်သူထံမှ တုံ့ပြန်မှုရယူခြင်းဖြစ်သဖြင့် 1111 ဖြင့် ပေးပို့သော SMS များကို ပြည်သူများက တိကျမှန်ကန်စွာ ပြန်လည်ဖြေကြားခြင်းအပိုင်းသည် အရေးကြီးဆုံး သော အပိုင်းပင်ဖြစ်သဖြင့် ပြည်သူများအနေ ဖြင့် “အဂတိပယ်ခွာ ပြည်သာယာဖို့ 1111 ကို ဖြေကြားကြပါစို့” ဟု တိုက်တွန်းရေးသားလိုက်ရ ပါသည်။
ရည်ညွှန်းကိုးကား
- ကော်မရှင်က တရားဝင်ထုတ်ပြန်ထား သည့် သတင်းအချက်အလက်များ
- Log in to post comments